نقطه نظر بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در امریکا

سال 2016 برای صنعت فولاد چین، چگونه خواهد بود؟

سال 2016 برای صنعت فولاد چین، چگونه خواهد بود؟

به گفته مدیرکل کلیفز نچرال ریسورسز (Cliffs Natural Resources)، تولید فولاد در چین، امسال به روند نزول خود ادامه خواهد داد.

 

به گزارش استیل پدیا، مدیرکل بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در امریکا اعلام کرد: وقتی دولت مرکزی چین از کاهش 100 تا 150 میلیون تنی در ظرفیت های تولید فولاد خود، خبر می دهد، می توان با اطمینان دانست که بخشی از این میزان فولاد از تولید این کشور کاسته خواهد شد. این ماموریتی است که از جانب نخست وزیر چین و دومین مقام ارشد کشوری، لی که کیانگ (Li Keqiang)، به بخش صنعت محول شده است.

 
اکنون رهبران چین، علیرغم شرایط دشوار اقتصادی، درصدد کاهش ظرفیت های تولید هستند؛ تولید مازاد فولاد در چین، سبب ایجاد اشباع جهانی شده و به قیمت ها آسیب فراوانی وارد کرده است.

 

کاهش تولید در سال 2015

 

از آنجا که اقتصاد چین در سال 2015، رشدی 6.9 درصدی را تجربه کرد که از سال 1990 تاکنون بی سابقه بوده است، تولید فولاد خام این کشور نیز به میزان 2.3 درصد کمتر شده و به 804 میلیون تن رسیده است. به گفته انجمن آهن و فولاد چین، مجموع ظرفیت تولید این کشور در سال گذشته 1.2 میلیارد تن بوده است.

 

پیش بینی کاهش تولید و صادرات در سال 2016

 

تولید فولاد در چین امسال به زیر 800 میلیون تن خواهد رسید زیرا علاوه بر کاهش تقاضا، کارخانه های فولاد با قوانین سخت گیرانه تری برای صادرات خود مواجه خواهند بود.

 
افت تولید فولاد، تقاضا برای سنگ آهن را نیز کمتر خواهد کرد. در شرایط کنونی غول های تولید کننده سنگ آهن در حال افزایش تولید خود هستند.

 
متال بولتن قیمت سنگ آهن را برابر 43.02 دلار بر هر تن اعلام کرده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران