هم‌اندیشی بخش خصوصی و دولتی برای رونق بازار فولاد

هم‌اندیشی بخش خصوصی و دولتی برای رونق بازار فولاد

نشست هم‌‌اندیشی بخش خصوصی و دولتی برای رونق بازار فولاد با استفاده از فضای مثبت پس از برجام و سفر اخیر رئیس‌جمهوری به اروپا در محل انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد.

 

به گزارش استیل پدیا، در نشستی که از نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و مدیران‌عامل شرکت‌های بزرگ فولاد کشور برگزار شد، حمیدرضا طاهری زاده نایب رئیس انجمن فولاد با اشاره به دستاوردهای اقتصادی سفر مذکور به ویژه انعقاد قرارداد 900 میلیون دلاری با شرکت دانیلی گفت: در این نشست همچنین مباحث خروج از رکود برای ارائه به وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گفته وی، در این جلسه که با حضورمهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد مشکل اساسی رکود حاکم و راهکارهای خروج از رکود در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت مطرح شد و مورد بررسی قرارگرفت.

 

نایب رئیس انجمن تولید‌ کنندگان فولاد تصریح کرد: از جمله مباحث چالش‌ برانگیز در این جلسه می‌توان به فروش شمش فولاد خوزستان به قیمت غیر‌واقعی در بازار اشاره کرد و با توجه به اختلاف 27درصد با بازار مقرر شد که در جلسه‌ای بسیار نزدیک این موضوع با نشست مسوولان فولاد خوزستان و همچنین مصرف‌ کنندگان شمش فولاد مجددا بررسی و پس از تعیین تکلیف، نتیجه به رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام شود. وی افزود: کرباسیان نیز اعلام کرد که قطعا رکود در بازار حداقل تا 6 ماه ابتدایی سال 95 ادامه خواهد داشت و این خبر شاید به هر حال خبر خوبی برای فولادی‌ها نباشد.

 

طاهری‌ زاده خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین به سود سپرده‌های بانکی اشاره شد و اینکه تا زمانی که سود سپرده‌های بانکی بالا باشد، قطعا صنعت از رکود خارج نخواهد شد و برای خرید دین کارخانه‌های فولادی با نرخ ترجیحی با بانک مرکزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره و باید راهکار اساسی اتخاذ شود. وی کاهش بهای تمام شده فولاد، ضرورت مشوق‌های صادراتی در صنعت فولاد و تشکیل کنسرسیوم صادراتی را به‌عنوان یکی از الگوهای موفق برای توسعه صادراتی فولاد دانست.

- زهرا مسافر-


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران