چین درصدد کاهش تولید فولاد

چین درصدد کاهش تولید فولاد

تولید فولاد در چین به روند نزولی خود در سال جاری ادامه می‌دهد. این در حالی است که بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا در تلاش برای کاهش ظرفیت تولید مازاد به منظور مقابله با عرضه مازاد در این کشور است.

 

به گزارش استیل پدیا، لورنکو گنکالوز، مدیر اجرایی شرکت کلیفز، بزرگ‌ترین تولید‌کننده سنگ‌آهن آمریکا اعلام کرد: اگر دولت مرکزی چین اعلام کند که 100تا 150 میلیون تن از ظرفیت فولاد خود را تعطیل خواهد کرد، من مطمئن هستم که چنین اتفاقی خواهد افتاد. این یک تصمیم جدی است و تحت نظر نخست‌وزیر لی که کیانگ،‌ شخص دوم مملکت بوده است.

 

رهبران چین از شرکت‌های دولتی نظیر شرکت‌های فولاد خواسته‌اند تا ظرفیت تولید مازاد خود را کاهش داده و به جنگ با کندترین رشد اقتصادی این کشور در ربع قرن اخیر بپیوندند. عرضه مازاد فولاد از سوی چین منجر به عرضه مازاد جهانی شده و قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع همچنین سود آوری کارخانه‌های فولاد اروپایی و شرکت‌های معدنکار آمریکایی و استرالیایی را کاهش داده است.

 

گنکالوز اعلام کرد: چین در ماه‌های اخیر مسوولیت‌ پذیری بیشتری از خود نشان داده است، دست‌کم در مورد مسوولیت‌ پذیری و آنچه باید انجام دهد صحبت کرده است. برای آینده نه چندان دور، تولید فولاد در چین به ثبات و روند نزولی خود ادامه خواهد داد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران