فولاد خراسان برای حفظ محیط زیست از قراضه پاک استفاده می‌کند

فولاد خراسان برای حفظ محیط زیست از قراضه پاک استفاده می‌کند

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در دیدار با اعضای هیات مدیره «مرکز بازیافت و اسقاط خودرو فرسوده کشور» خواستار تولید و ارسال قراضه پاک، با کیفیت و منطبق بر استاندارد های زیست محیطی برای این مجتمع شد.

 

به گزارش استیل پدیا، سیدحسین احمدی سلیمانی اعلام کرد: این مجتمع آمادگی دارد در محیط کارخانه، زیرساخت های لازم را فراهم کند تا شما بتوانید سرمایه گذاری لازم را برای تامین قراضه پاک و منطبق بر استانداردهای زیست محیطی تولید و در اختیار شرکت قراردهید.

 

معاون بازرگانی فولاد خراسان در این نشست اظهار داشت: کیفیت مناسب قراضه، که یکی از مواد اولیه مورد نیاز مجتمع است و درکوره فولادسازی مورد استفاده قرار می گیرد، برای ما مهم است.

 

پارسا با اشاره به وجود ضایعات غیرفلزی در بعضی از محموله های قراضه، اضافه کرد: جداسازی این مواد زائد، علاوه بر آن که برای ما زمان بر است، مستلزم صرف هزینه نیز هست. در صورتی که، اگر مراکز بازیافت در کارگاه های خودشان نسبت به پاکسازی و تفکیک مواد غیرفلزی اقدام کرده و پرس های خودرو عاری از هرگونه مواد غیرفلزی باشد، شرکت فولاد با اطمینان پرس های ارسالی را برای ذوب می فرستد و بر سر هزینه های اضافی انجام شده توسط تامین کنندگان توافق لازم صورت می گیرد. وی تاکید کرد که محموله های پاک و خالص مشمول افت قیمت توسط شرکت نمی شود.

 

عضو هیات مدیره صنف بازیافت نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه تعاملی افزود: این امر باعث نزدیکی همکاران ما با صنعت فولاد و امکان طرح مشکلات و یافتن راه حل آن می شود.

 

ورزنده افزود: مدیریت فولاد خراسان در بازدیدی که از مجموعه ما داشتند، عنوان نمودند که ما به هیچ قیمتی راضی نیستیم چرخ صنعت فولاد خراسان با ایجاد آلایندگی و مخاطرات انسانی و زیست محیطی با استفاده قراضه ناپاک بچرخد.

 

وی افزود: انجام کار کارشناسی در خصوص ابعاد، وزن و سایر ویژگی های ضایعات پرس شده، که در پی بازدید مدیریت و معاون بهره برداری فولاد خراسان از مجموعه ما صورت گرفت، به نتایجی منتج شد که امروز برای اسقاط خودرو در مجموعه خود به برندی دست یافته ایم و این روش را برای دیگر همکاران نیز توصیه می کنیم.

 

عضو دیگر هیات مدیره انجمن در ادامه افزود: سرلوحه کارمان حفظ محیط زیست است و این دغدغه را داریم که از مرحله انجام کار به صورت سنتی به سمت صنعتی برویم و با تجهیزات مدرن این کار انجام شود زیرا دانش، فرهنگ و سرمایه آن را داریم تا بیشتر از این به محیط زیست آسیب نرسانیم.

 

یکی دیگر از اعضاء انجمن گفت: فولاد خراسان به عنوان چشم و چراغ صنعت کشور و استان و سرآمد همه صنایع در استان و الگو موفق در راستای رسیدن به اهدافش است و 3 عضو موثر از انجمن بازیافت، از این استان می باشد که خود بیان¬گر اهمیت فعالیت اقتصادی این استان است.

 

یکی دیگر از اعضا انجمن در این نشست درخصوص نوع کار بازیافت گفت: نگاه ما به کار بازیافت خودرو فرسوده، یک کار زیست محیطی است که کمک به جلوگیری از آلایندگی، حفظ زیبایی شهر و استاندارد شدن مصرف سوخت از ویژگی های برجسته آن است.

 

وی افزود: ما همه به سالم سازی قراضه اعتقاد داریم و تلاشی بسیار جدی از سوی پیشکسوتان این صنعت وجود دارد که زاویه انحرافی برخی از افراد سودجو در این صنف، در خصوص الودگی محیط زیست و ارسال بار غیراستاندارد و تقلبی اصلاح گردد. زیرا بزرگان این صنعت از ارسال بار قراضه ای که کیفیت ندارد متاثر می شوند و هنگام ذوب به سرمایه ای ملی کشور آسیب می زند و به سهم خود تلاش می کنیم در قالب یک پروژه تعریف شده و اثر بخش به تامین سالم سازی قراضه و نیازصنایع فولاد کشور کمک کنیم.

 

در ادامه این نشست سوالاتی از طرف اعضا انجمن مطرح و توسط معاونین بازرگانی و بهره برداری پاسخ لازم داده شد. همچنین بازدیدی نیز از محل انبار قراضه و خطوط تولید و طرحهای توسعه انجام شد. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران