تثبیت بازار شمش دریای سیاه

تثبیت بازار شمش دریای سیاه

شرایط در بازار شمش دریای سیاه در اواخر هفته گذشته آرام گزارش شده زیرا تولیدکنندگان با وجود فشارهای زیاد در برابر کاهش قیمت ها سرسختانه مقاومت نمودند .

 

به گزارش استیل پدیا، یک تاجر خاورمیانه ای گفت : محموله های فوریه با قیمت حداقل 240 تا 245 دلار FOB دریای سیاه فروخته شد . زمان کافی برای فروش تولیدات ماه مارس باقی مانده است و برخی از کارخانه ها قیمت های بالاتر مانند 255 دلار  FOB را زمزمه می کنند .  

 

کارخانه اکراینی الکترواستال (Elektrostal) از ماه دسامبر کار را متوقف کرده و قیمت هایش اصلاً برای خریداران جذاب نیست . خریداران بدنبال قیمت 240 تا 245 دلار FOB هستند اما برای آغاز بکار مجدد تولید در این کارخانه حداقل سطح قیمت باید 255 دلار FOB دریای آزوف باشد .

 

یک تاجر ترک گفت : پیشنهادهای عرضه کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) بزودی به 250 تا 255 دلار FOB  می رسد  اما در غیاب پیشنهادهای رقابتی از سوی چین معامله ای انجام نمی شود .

 

یک تولید کننده تیرآهن در ترکیه  گفت : مصرف کنندگان شمش انتظار قیمت های پائین تری را دارند . او یادآور شد که  پیشنهادها با 260 تا 265 دلار CFR به هیچ عنوان رقابتی نیست . خریداران برای محموله های فوری تنها حاضر به پرداخت 260 دلار CFR ترکیه هستند اما برای محموله های ماه مارس 255 دلار  CFR را ترجیح می دهند بنابراین هیچ سفارشی را ثبت نمی کنند .  

 

بسیاری از فعالان بازار ترکیه معتقدند باوجود قیمت های پائین قراضه خرید شمش محدود می شود . یک تولید کننده نورد ترک گفت : علاقه ای برای خرید شمش وجود ندارد دلیل آن هم کاهش قیمت های قراضه نیست بلکه کاهش تقاضا برای محصولات فولادی است .

 

شمش دریای سیاه 50 , 242 دلار FOB می باشد و چند روزی است که بدون تغییر مانده است .



استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران