گزارش هفتگی سنگ آهن

خیزش تدریجی قیمت ها در شرایطی نه چندان مطلوب

خیزش تدریجی قیمت ها در شرایطی نه چندان مطلوب

قیمت های سنگ آهن در هفته گذشته و با اعلام نرخ بهره وری بالاتر در کارخانه های چینی ثابت ماند.

 

به گزارش استیل پدیا، سنگ آهن فاین با خلوص 62 درصد 80 سنت افزایش یافت و به 40 , 42 دلار CFR چین رسید . شاخص فولاد هم برآورد خود برای قیمت همین گرید سنگ آهن را افزایش داد البته به میزان کمتر . افزایش قیمت شاخص فولاد تنها در حدود 20 سنت بود و قیمت به 50 , 41 دلار CFR بندر تیانجین رسید . متوسط ماهانه قیمت در ماه ژانویه بیش از 4 درصد و در حدود 17 , 41 دلار بوده است .

 

همانطور که فعالان بازار چین گزارش می دهند شرایط در آستانه سال نو چینی بسیار آرام است .  

 

برخی از کارخانه ها تصمیم به خرید گرفتند زیرا حدس می زنند قیمت ها تقویت شود . بهرحال  قیمت های شمش در تانگشان 20 یوآن کاهش یافت و به 540 , 1 یوآن (235 دلار) رسید . یک تاجر از اهالی چجیانگ گفت: خریداران همچنان  در پی خرید هستند زیرا پیش بینی کرده اند قیمت ها در ماه مارس افزایش یابد پس می خواهند موجودی کافی در انبارها داشته باشند .

 

در اواخر هفته بارگیری کشتی ها از معادن پیلبارا (Pilbara) در استرالیا بدلیل طوفان های گرمسیری استن (Stan) مختل شد . البته تجار معتقدند این طوفان تأثیر زیادی بر بازار ندارد زیرا بنادر هدلند (Hedland) و دامپیر (Dampier) هر دو بسته شدند و پیش بینی شده امروز بازگشائی شوند .

 

در هفته گذشته موجودی سنگ آهن در انبارهای بنادر چین بشدت کاهش یافت ، موجودی در 45 بندر مهم این کشور به 41 , 98 میلیون تن رسید که از 56 , 2 میلیون تن کاهش را نشان می دهد .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران