دنیلی و ایمیدرو،‌ پرشین متالیک را در چابهار تاسیس می کنند

دنیلی و ایمیدرو،‌ پرشین متالیک را در چابهار تاسیس می کنند

رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: دانیلی و ایمیدرو، ‌شرکت مشترک در بخش معدن و صنایع معدنی را در چابهار تاسیس می کنند.

 

به گزارش استیل پدیا،‌ احمد پورفلاح با اشاره به اینکه تنها یک هفته پس از لغو تحریم‌ها در اقدامی کم ‌سابقه یکصد نفر از بازرگانان بخش خصوصی کشورمان،‌ رئیس‌ جمهور ایران را در سفر به ایتالیا و فرانسه همراهی کردند تصریح کرد:

 
قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار بین سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) با شرکت معدنی و صنایع معدنی دنیلی ایتالیا به امضا رسید و قرار است شرکتی با نام پرشین متالیک (پرشین متالیکز) به‌ عنوان یک شرکت مادر تخصصی در چابهار تأسیس شود.

 
به گفته وی 40 درصد سرمایه‌ گذاری مشترک آن برعهده ایمیدرو و 60 درصد بر عهده طرف ایتالیایی است. همچنین قرار است دو طرف در حوزه طراحی، مهندسی و آموزشی با یکدیگر همکاری مشترکی داشته باشند.

 
پورفلاح یادآور شد: ایتالیا جزو چهار کشور صنعتی اروپا به‌ویژه در حوزه ماشین‌آلات مکانیکی، محصولات فلزی و تجهیزات خودرو محسوب می‌شود. وی افزود: در اتحادیه اروپا 20 درصد ساخت ماشین‌آلات در اختیار ایتالیایی‌هاست و 40 هزار نفر در رشته ماشین‌آلات و 950 هزار نفر در زمینه محصولات فلزی کار می‌کنند. در عین حال بازار بزرگ روسیه و آمریکای جنوبی در این حوزه در اختیار ایتالیاست.

 
رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا، به یکی از قراردادها که در ایتالیا در حوزه پوشش بیمه‌ای بسته شده، اشاره کرد و گفت: شرکت بیمه‌ای «ساچه» در سفر خود به ایران به توافقاتی رسیده بود و قرار بود تا 5 میلیون یورو قراردادهای ایران را پوشش بیمه‌ای دهد، اما در سفر رئیس‌ جمهور سطح مذاکرات به جایی رسید که «ساچه» عملاً خرید 114 فروند ایرباس ایران را هم پوشش داد.

 
به گفته پورفلاح در این سفر 14 قرارداد به ارزش 18 میلیارد دلار با بخش دولتی ایران و 3 قرارداد به ارزش 3 میلیارد دلار با بخش خصوصی به امضا رسید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران