قائم‌ مقام مدیرعامل شرکت فولاد ناب تبریز خبر داد

تجهیز و مدرنیزاسیون خطوط تولید بر اساس استاندارد‌های جهانی

تجهیز و مدرنیزاسیون خطوط تولید بر اساس استاندارد‌های جهانی

قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد ناب تبریز از تجهیز و مدرنیزاسیون خطوط تولید در راستای تامین هر چه بهتر نیاز بازار و افزایش خودکفایی داخلی در زمینه تولید محصولات فولادی خبر داد. کریم رحیمی اظهار کرد: فولاد ناب تبریز پس از تجهیز کامل خطوط تولید خود به مدرن‌ترین تکنولوژی روز دنیا قادر خواهد بود طیف وسیعی از مقاطع فولادی اعم از نبشی، ناودانی و تیرآهن را در وزن‌های سبک، متوسط و سنگین بر حسب استانداردهای جهانی برای مصارف صنعتی، نفت و گاز، توزیع و انتقال نیرو و ساختمانی تولید کند.

 

این شرکت با تکیه بر شعار سازمانی خود ( فولاد ناب، کیفیت ناب) در تلاش است با متنوع‌تر کردن سبد تولیدات خود و ارائه محصولات متناسب با استانداردهای جهانی صنعت فولاد را به سمت توانمندی داخلی سوق دهد.

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد ناب تبریز با مثبت ارزیابی کردن چشم‌انداز بازار فولاد گفت: با توجه به فضای مثبتی که از مذاکرات ارزیابی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش حجم تقاضا در بازار فولاد خواهیم بود و با رونق پروژه‌های عمرانی تقاضا در این حوزه افزایش خواهد یافت.

 

کریم رحیمی اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی باید توانمندی‌های خود را افزایش دهند تا در صورت نیاز بتوانند در عرصه‌های مختلف اقتصادی فعالیت داشته باشند، فولاد ناب تبریز در همین راستا آمادگی خود را در زمینه همکاری با شرکت‌های نفت و گاز، توزیع و انتقال نیرو، انرژی و ساختمانی برای ورود به وندور لیست شرکت‌های فوق و تامین اقلام کاربردی در سازه‌های فلزی این پروژه‌ها اعلام می‌کند.

 

وی در ادامه از تجهیز خطوط تولید این شرکت در راستای تولید اقلام مورد‌نیاز مصرف‌کنندگان صنایع تخصصی اعم از نفت و گاز، توزیع و انتقال نیرو، انرژی و ساختمانی، تامین نیاز بازار داخلی، کاهش واردات و افزایش خود‌کفایی ملی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخش وسیعی از نبشی، ناودانی و تیرآهن مصرفی در پروژه‌های فوق‌الذکر وارداتی است، فولاد ناب تبریز با تجهیز خط تولید خویش قصد دارد این تولیدات را به سمت توانمندی داخلی و بومی‌سازی، طراحی و ایجاد دانش فنی در داخل کشور سوق دهد.

 

رحیمی تصریح کرد: شرکت فولاد ناب تبریز به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت فولاد در بخش خصوصی کشور جزو تولید‌کنندگان بزرگ مقاطع فولادی شامل انواع نبشی سایز 120-20، ناودانی سایز 160-80 و تیرآهن فولادی در کشور است که به منظور بهره‌برداري از توانمندي‌هاي اقتصادي و صنعتي دو كشور ايران و تركيه و با سرمايه‌گذاري مشترك خارجي در سال 1382 بنا نهاده شد و تامین‌کننده‌ای قابل اطمینان برای اقلام فوق در سایزهای مختلف است.

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد ناب تبریز با اشاره به ظرفیت تولید معادل 600 هزار تن این شرکت در سال گفت: شرکت فولاد ناب تبریز ضمن فروش محصولات تولیدی به تمام مناطق کشور، توسعه صادرات به ویژه به کشورهای همجوار را یکی از اهداف اصلی خود دانسته و برای نیل به این هدف، زیر‌ساخت‌های لازم را به وجود آورده است که امید می‌رود طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده حجم صادرات این شرکت در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یابد. وی در رابطه با عرضه محصولات شرکت فولاد ناب تبریز در بازارهای جهانی اعلام کرد: هم اکنون محصولات این شرکت به کشورهایی نظیر ترکمنستان، ارمنستان، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

 

کریم رحیمی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه شرکت فولاد ناب تبریز ارتباط خوبی با شرکت‌های زیر‌مجموعه وزارت نفت، توزیع، انتقال نیرو و ساختمان دارد و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای که برای کمک به صنعت در حوزه‌های مختلف ترسیم کرده است، این شرکت آمادگی کامل دارد در زمینه تامین مقاطع فولادی مصرفی شرکت‌های فوق به صنعت یاری برساند و پاسخگوی نیازهای آنان باشد.

 -آزاده حسینی-


استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران