اجرای عملیات اکتشافی 25 پهنه معدنی در کشور توسط ایمیدرو

اجرای عملیات اکتشافی 25 پهنه معدنی در کشور توسط ایمیدرو

مدیر اکتشاف ایمیدرو از عملیات اکتشاف در 25 پهنه معدنی کشور توسط ایمیدرو خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، علی اصغر زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو اکنون در مناطق مختلف کشور همچون سیستان و بلوچستان(سراوان)، خراسان رضوی (سنگان)، ایران مرکزی، گلستان، مازندران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، علی اصغر زاده با بیان این مطلب اظهار داشت:کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان جنوبی، اردبیل و گرگان مشغول عملیات اکتشافی است که مساحت این میزان کار اکتشافی به بیش از 250 هزار کیلومتر مربع می رسد.

 

او ادامه داد: ایمیدرو با هدف دستیابی به ذخایر فلزی (مس، طلا، سنگ آهن، سرب و روی، کرومیت، عناصر نادر خاکی، مولیبدن، آنتیموان، نیکل و غیره) و غیر فلزی (زغال سنگ، فسفات، بوکسیت و بیتومین)، در مراحل مختلف اکتشافی از شناسایی و پی جویی پهنه های اکتشافی تا اکتشافات عمومی، تفصیلی و تکمیلی در محدوده های دارای پروانه، عملیات را ادامه می دهد.

 

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به پروژه های اکتشافی در حال اجرا از نظر نوع ذخایر تصریح کرد: در «حوزه طلا»، پروژه هایی در مناطق زرشوران، سیاه جنگل، کوه دم، تهم، گلوجه، نیکوئیه، هیرد، جانجا و غیره و در «حوزه آهن» نیز پروژه هایی در مناطق گل گهر، جلال آباد، سنگان، شیطور، آنومالی شمالی، زاغیا، آنومالی24 و میشدوان در حال اجراست.

 

او افزود: پروژه های مربوط به «حوزه پلی متال» (مس ، نیکل ، سرب و روی) در مناطقی همچون میله انارک، سه برز، گردنه شیر، نخلک، شورچاه، توزگی و پروژه های مربوط به «حوزه زغال سنگ» در مناطق پروده 4، پروده شرقی، کالشور، بلوک های A,B,C ، گردنه سر، چلاو، امامزاده حسن و غیره پیش می رود.

 

اصغر زاده خاطرنشان کرد: ایمیدرو از حضور بخش خصوصی در تکمیل فعالیت های اکتشافی معادن استقبال می کند و در صورت تمایل شرکت ها به ادامه انجام مراحل اکتشافی، حاضر به مشارکت است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران