رکورد قیمت سنگ‌آهن در 3 هفته اخیر شکست

رکورد قیمت سنگ‌آهن در 3 هفته اخیر شکست

قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید. این رشد ناشی از افزایش قیمت اخیر فولاد به نظر می‌رسد.

 

به گزارش استیل پدیا، عقب‌ نشینی متعاقب در قیمت فولاد چین موجب عمر کوتاه رشد قیمت سنگ‌آهن خواهد شد. بر این اساس قیمت میلگرد شانگهای از بالاترین سطوح چهار ماهه خود فاصله گرفت. وانگ دی، تحلیلگر گروه CRU در پکن اعلام کرد: با توجه به تعطیلی و تعمیرات کارخانه‌ها، ما شاهد رشد قیمت فولاد بودیم ولی از سوی تقاضا حمایت قابل‌ توجهی وجود نداشته است. برخی از کارخانه‌های فولاد به دلیل تقاضای ضعیف در چین بسته شده‌اند.

 

میزان مصرف فولاد در بزرگ‌ ترین‌ استفاده‌ کننده فولاد دنیا در سال 2015 برای دومین سال متوالی کاهش یافت. هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می‌ در بورس کالای دالیان با رسیدن به قیمت 326.5 یوآن (49 دلار و 65 سنت)، بالاترین سطح خود را از 4 ژانویه به ثبت رساند. در بورس آتی شانگهای، هر تن میلگرد ماه می ‌با افتی یک درصدی هزار و 839 یوآن معامله شد.

 

در آستانه تعطیلات سال نو در چین، میزان معاملات فیزیکی سنگ‌آهن در چین افزایش یافته است ولی حجم معاملات متوسط بوده است. وانگ افزود‌: خریدهایی برای سال جدید چینی انجام شده است ولی در مقایسه با سال‌های گذشته حجم خرید کمتر بوده است. بر اساس آمار TSI قیمت هر تن سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 2/ 1 درصدی به 41 دلار و 30 سنت رسید.

 

گروه فلزات فرتسکو، چهارمین معدنکار بزرگ دنیا، انتظار دارد تا پس از گزارش شرکت در مورد کاهش سریع‌تر از برنامه هزینه‌های تولید، قیمت سر به سر خود را به زیر 36 دلار برای هر تن برساند. معامله‌گران نگران اختلال در حمل‌ونقل دریایی در بندر هدلند، بزرگترین ترمینال صادرات استرالیا هستند. بندر دامپیر، یکی از دو بندر مورد استفاده توسط ریوتینتو، نیز با مشکل تخلیه مواجه شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران