افزایش قیمت های ورق سرد صاداتی چین

افزایش قیمت های ورق سرد صاداتی چین

قیمت های ورق سرد صادراتی چین در هفته جاری و با توجه به کاهش سطح معاملات در آستانه سال نو چینی افزایش یافت . برخی از صادرکنندگان می گویند : افزایش قیمت های داخلی ورق سرد باعث افزایش قیمت های صادراتی شد گرچه قیمت ها در بازار داخلی در این هفته روبه کاهش است .

 

به گزارش استیل پدیا، ورق سرد با ضخامت 1 میلیمتر گرید SPCC در قیمت 350 تا 355 دلار FOB چین بود که نسبت به اوایل هفته 7 دلار افزایش یافت . یک صادرکننده گفت : یک کارخانه در شمال چین معالمه ای را با قیمت 350 دلار FOB  بسته است. پائین ترین قیمتی که خریداران می توانند از کارخانه های مطرح چینی در حال حاضر دریافت کنند . یک صادرکننده دیگر گفت: او هم این معامله را شنیده اما حفظ قیمت ورق در 350 دلار  FOB آسان نیست زیرا کارخانه ها قصد افزایش قیمت ها را دارند .

 

چندین تاجر قیمت پیشنهادها برای ورق سرد با ضخامت 1 میلیمتر گرید SPCC را به 365 تا 380 دلار FOB افزایش داده اند اما خریداران خارجی این سطوح قیمت را نمی پذیرند . یکی از این تجار گفت : شاید خریداران کمی قیمت 350 تا 355 دلار را بپذیرند اما فولاد سازان تمایلی به فروش با این قیمت ها ندارند و در تلاش هستند قیمت معاملات را بالا ببرند . یک تاجر دیگر اضافه کرد : اخیراً نشنیده که هیچ معامله ای صورت بگیرد زیرا فاصله بین خواست خریداران و کارخانه ها بسیار زیاد است .

 

بازار داخلی چین بدین قرار بود که در شانگهای ورق سرد با قیمت 680 , 2 تا 800 , 2 یوآن (407 تا 426 دلار) معامله شد و نسبت به اوایل هفته 45 یوآن کاهش داشت . برخی از فعالان بازار چین گفته اند : قیمت ها به این دلیل کاهش داشته که تجار دو هفته قبل از سال نو به انبار کردن ورق سرد روی آورده اند . بعلاوه آنها نسبت به بهبود تقاضا برای فولاد در بهار تردید دارند و معتقدند بعد از تعطیلات سال نو چینی قیمت های ورق سرد بجای اینکه تقویت شود بیشتر کاهش خواهد یافت .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران