تثبیت پیشنهادهای شمش چین در جنوب شرق آسیا

تثبیت پیشنهادهای شمش چین در جنوب شرق آسیا

پیشنهادهای شمش چین در جنوب شرق آسیا ثابت ماند . فروشندگان همچنان خواستار قیمت های بالا هستند اما واردکنندگان ترجیح می دهند با تأخیر خرید کنند .

 

به گزارش استیل پدیا، پیشنهادها برای شمش با ضخامت 120 تا 130 میلیمتر گرید Q275 در قیمت 270 تا 275 دلار CFR مانیل باقی مانده است . این پیشنهادها در اواخر ماه مارس تحویل داده می شود زیرا تعطیلات سال نو چینی از تاریخ 7 فوریه شروع می شود . معاملات گزارش شده با قیمت 265 تا 267 دلار CFR مانیل بسته شده است . هزینه های حمل با کشتی از چین تا مانیل 5 تا 10 دلار بیشتر از دیگر بنادر فیلیپین است زیرا ازدحام بیشتری در آنجا وجود دارد .

 

خریداران فیلیپینی ترجیح می دهند تا بعد از سال نو چینی صبر کنند آنها فکر می کنند پیشنهادهای بالا بصورت حدس و گمان و برخلاف چشم انداز منفی اقتصاد جهانی است .

 

10 هزار تن شمش 120 میلیمتری گرید Q235 با قیمت 260 دلار CFR باتانگا فروخته شد . در تاریخ 15 ژانویه همین گرید شمش با قیمت 263 دلار  CFR مانیل معامله شد و دو تاجر دیگر هم از مشتریان خود درخواست 265 دلار را داشتند.

 

یک تولید کننده نورد اهل اندونزی گفت : خریداران در اندونزی هم ترجیح می دهند تا بعد از سال نو صبر کنند . او افزود همزمان با کاهش شدید قیمت نفت و مواد اولیه ، روپیه اندونزی هم در مقابل دلار دچار افت شدیدی شده است .

 

پیشنهادها در ویتنام برای شمش 150 میلیمتری 255 دلار CFR است علاقه برای خرید از بیم عوارض واردات در این کشور بسیار کاهش داشته اما قیمت ها برای شمش چینی در طول ماه گذشته 10 دلار افزایش داشته است دلیل این امر کاهش تولید در چین و تأمین مجدد موجودی انبارها قبل از سال نو است .  

 

شمش  120 تا 130 میلیمتری وارداتی به جنوب شرق آسیا در قیمت 255 تا 260 دلار CFR ثابت باقی ماند .   


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران