ایران جزو 4 محدوده معدنی بزرگ و جذاب دنیا برای سرمایه گذاران

ایران جزو 4 محدوده معدنی بزرگ و جذاب دنیا برای سرمایه گذاران

ایران جزو 4 محدوده معدنی بزرگ و جذاب دنیا است که کشورهای سرمایه گذار علاقه مند به اکتشاف معادن آن هستند.

 

به گزارش استیل پدیا، علی اصغر زاده مدیر اکتشاف ایمیدرو با اعلام این مطلب گفت: در کشورهایی مثل ایران - که کار اکتشافی کمی صورت گرفته و میزان عمق اکتشافات قابل توجه نبوده در صورت سرمایه گذاری و استمرار، می تواند فرصت های بسیار بزرگی برای اکتشاف ایجاد کند.

 
وی افزود: نتایج اولیه طرح اکتشافی گسترده ایمیدرو (حدود 250 هزار کیلومتر مربع) در سراسر کشور این نوید را می دهد که در آینده، معادن بزرگی در مقیاس مس سرچشمه، سرب و روی مهدی آباد و معادن بزرگ سنگ آهن را در کشور داشته باشیم.

 

مدیر اکتشاف ایمیدرو درباره وضعیت اکتشاف در دنیا گفت: هزینه های اکتشاف در دنیا در سال 2014 از 30 به 15 میلیارد دلار کاهش یافته و نشان دهنده  این است که بحران در بخش معدن و اکتشافات، ادامه دار است. اکنون کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، آمریکا و آفریقای جنوبی جزو بزرگترین بازیگران صحنه اکتشاف هستند و به طور مستمر فعالیت های اکتشافی انجام می دهند و طی سال های اخیر نیز کشورهای آمریکای لاتین و چین به این مجموعه پیوسته اند.

 

وی ادامه داد: کشورهایی که کار اکتشافی مستمر انجام می دهند، به نتایج مطلوبی دست یافته اند و بیشتر معادن بزرگ اکتشاف شده دنیا هم طی 40 سال اخیر توسط همین کشورها صورت گرفته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران