بزرگترین شرکت معدنی جهان، امسال سنگ آهن کمتری تولید خواهد کرد

بزرگترین شرکت معدنی جهان، امسال سنگ آهن کمتری تولید خواهد کرد

شرکت بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton)، بزرگترین شرکت معدنی جهان، پس از حادثه مرگبار شکست سد باطله در برزیل، پیش بینی خود را از تولید سالیانه سنگ آهن در سال 2016 کاهش داد.

 

به گزارش استیل پدیا، بی اچ پی برآورد می کند که تولید سنگ آهن در سال 2016، به جای 247 میلیون تن (که پیش تر تخمین زده شده بود)، اکنون به 237 میلیون تن خواهد رسید.

 
سمرکو، شرکتی که مالکیت آن به صورت مشترک در اختیار دو شرکت بی اچ پی بیلیتون و واله است، در نوامبر سال گذشته پس از حادثه شکست سد باطله معدن سنگ آهن که دست کم 17 کشته برجای گذاشت، با مشکلات فراوانی روبرو شده است.

 
حادثه برزیل از یک سو و افت بهای سنگ آهن از سوی دیگر، ارزش سهام این شرکت بزرگ را به کمترین حد از ماه می 2005 تاکنون رسانده است.

 
گفتنی است بازار سنگ آهن اکنون با حجم بالایی از تولید مازاد مواجه است که تا حدی عامل افت قیمت محسوب می شود. بی اچ پی در 3 ماه پایانی سال گذشته توانست 57 میلیون تن سنگ آهن تولید کند که حاکی از افزایش 1 درصدی تولید است. ریوتینتو (Rio Tinto)، دومین تولید کننده بزرگ سنگ آهن در جهان، نیز اعلام کرده است که در همین مدت، تولید این شرکت با 10 درصد افزایش همراه بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران