دپوی 3 میلیون تن آهن و تعطیلی 15 کارخانه

دپوی 3 میلیون تن آهن و تعطیلی 15 کارخانه

رییس اتحادیه آهن‌آلات ضمن گلایه از واردات بی‌رویه آهن به کشور، از دپوی سه میلیون تن آهن در انبارها و تعطیلی 15 کارخانه‌ تولید آهن در 9 ماهه امسال خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد آزاد اظهار کرد: اجرای برجام تاثیری در حوزه آهن ندارد و در زمان تحریم یا پس از آن تغییری در این بخش ایجاد نشده است، چون واردات بی‌رویه را شاهد هستیم که تولید داخل را فلج کرده است.

 

وی با بیان اینکه کارخانه‌های تولید آهن با حداقل ظرفیت کار می‌کنند، گفت: در مراودات تجاری عده‌ای فرصت‌ طلب فقط به دنبال سود خود هستند و با توجه به اینکه وارداتی که به کشور انجام می شود ارزان تر از تولید داخلی است، طبیعی است که با این گونه واردات، تولیدات داخلی صدمه می‌بینند.

 

آزاد افزود: واردات آهن بیشتر از کشورهای چین، کره، ترکیه و قزاقستان صورت می‌ گیرد که ارزان‌تر از کشور ما تمام می‌شود.

 

رییس اتحادیه آهن آلات همچنین با بیان اینکه حدود 260 کارخانه تولیدی در کشور داریم، اظهار کرد:‌ در 9 ماهه امسال 15کارخانه تولید آهن در کشور تعطیل شدند و بقیه کارخانه‌ها نیز با ظرفیت بسیار پایینی کار می‌کنند و برخی کارخانه‌ها که در سه شیفت فعالیت می کردند حجم کاری خود را به دو شیفت یا کمتر کاهش داده اند.

 

وی در عین حال بیان کرد: دولت باید از طریق اهرم تعرفه ای جلوی واردات بی‌رویه آهن را بگیرد تا تولید کنندگان بیش از این متضرر نشوند و از طرفی از صادرات نیز حمایت کند.

 

آزاد همچنین تاکید کرد: از ابتدای امسال چهار میلیون تن صادرات داشتیم و سه میلیون تن نیز در انبارها دپو شده است که انتظار می‌رود دولت کمک کند این سه میلیون تن را نیز صادر کنیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران