تشدید بحران صنعت فولاد در انگلیس

تشدید بحران صنعت فولاد در انگلیس

شاخه اروپایی شرکت هندی تاتا استیل اعلام کردکه به دلیل تشدید بحران در صنعت فولاد انگلیس، تصمیم به تعدیل بیش از یک هزار تن از نیروهایش در این کشور گرفته است.

 

به گزارش استیل پدیا، کارل کوهلر مدیر اجرایی بخش اروپایی شرکت تاتا در سخنانی گفت این اقدام سخت در مواجه با شرایط بسیار دشوار بازار گرفته شده است. وی از کمیسیون اروپایی خواست که برای دفاع از صنعت فولاد اروپا در مقابل واردات فولاد ارزان قیمت که به صورت غیرمنصفانه صورت می گیرد، واکنش نشان دهد.

 

کوهلر همچنین ضمن استقبال از کاهش هزینه های انرژی در انگلیس، از دولت دیوید کامرون خواست که اقدامات فوری برای افزایش فضای رقابتی که برای صنعت فولاد این کشور حیاتی شمرده می شود، صورت دهد. وی گفت: این اقدامات بایستی دربرگیرنده کاهش هزینه های کسب وکار، حمایت از بهره وری انرژی و نیز اقدامات ضد دامپینگ (بازارشکنی) برای ایجاد فضای منصفانه رقابتی، باشد.

 

'کارل کوهلر' مدیر اجرایی ارشد بخش اروپایی 'تاتا استیل' پیشتر هشدار داده بود که :صنعت فولاد انگلیس در مواجهه با شرایط بسیار دشوار بازار به دنبال حفظ بقای خود است.

 

افزایش بحران در صنعت فولاد انگلیس و نیز تصمیم شرکت 'تاتا' برای تعدیل نیروهایش، سبب افزایش فشارها بر دولت دیوید کامرون برای مقابله با موج واردات فولاد ارزان قیمت چینی که گفته شده عامل اصلی این بحران بوده، شده است.

 

کامرون در واکنش به شرایط ایجاد شده ضمن اشاره به همکاری نزدیک دولت انگلیس با شرکت 'تاتا' گفت که هر اقدامی برای مقابله با بحران ایجاد شده در صنعت فولاد این کشور صورت خواهد داد.

 

شرکت فولاد تاتا که 17 هزار نیرو در انگلستان دارد از سال گذشته میلادی شروع به تعدیل نیروهایش در این کشور کرده است.

 

براساس آمارهای موجود در سال 2015 میلادی قریب به 30 هزار نفر در صنعت فولاد انگلیس مشغول به کار بودند و این در حالی است که در سال 1970 میلادی این رقم 280هزار نفر بوده است.

 

اتحادیه های کارگری در این میان از دولت انگلیس درخواست کرده اند برای نجات صنعت فولاد این کشور دخالت کند.

نمایندگان پارلمانی حزب کارگر نیز در همین راستا از دولت انگلیس خواسته اند، علیه فولاد ارزان قیمت چینی که به بازارهای اروپایی سرازیر شده است، اقدامی سریع صورت دهد.

 

در طی دو سال گذشته بهای فولاد در بازار چین با 40 درصد کاهش از هر تن 318 پوند به 191 پوند در هر تن رسیده است که این مساله سبب شده که شرکت های انگلیسی نتوانند در بازار رقابت کنند.

 

پایین بودن بهای پایین فولاد چین که همراه با تقویت فعالیت های اقتصادی در انگلیس شده، باعث گردیده که تقاضا برای فولاد ارزان قیمت چینی در این کشور که هیجدهم تولید کننده فولاد جهان است، روند افزایشی داشته باشد.

 

براساس آمارهای رسمی تولید فولاد سالانه انگلیس در سال 1997 میلادی بیش از 18 میلیون تن بوده و این رقم در سال 2014 میلادی به حدود 12 میلیون تن کاهش یافته است.

 

چین به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد دنیا، در سال 2013 میلادی 779 میلیون تن فولاد تولید کرده و این درحالی است که میزان تولید ژاپن به عنوان دومین تولید کننده فولاد دنیا، در سال یاد شده 110 میلیون تن بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران