افزایش قیمت های ورق سرد صادراتی چین

افزایش قیمت های ورق سرد صادراتی چین

به گفته صادرکنندگان چینی: خریداران خارجی بتدریج با افزایش قیمت های ورق سرد صادراتی چین کنار آمدند اما هنوز فاصله بین توقعات خریداران و تولیدکنندگان زیاد است . در حال حاضر در بازار ورق سرد هیچ معامله ای منعقد نمی شود .

 

به گزارش استیل پدیا، ورق سرد گرید SPCC با ضخامت 1 میلیمتر 340 تا 350 دلار FOB چین بود که 20 دلار نسبت به هفته قبل افزایش داشت .

 

برخی از صادرکنندگان می گویند: خریداران امیدوارند قیمت ها در حدود 330 دلار FOB باشد اما هیچ کارخانه ای با این قیمت موافق نیست زیرا قیمت های بهتری در داخل وجود دارد و برعکس خریداران هم با قیمت 360 تا 375 دلار CRC  تولیدکنندگان موافق نیستند .  

 

یک صادرکننده گفت: تولیدکنندگان با قیمت حدود 345 دلار FOB هم راضی می شوند اما اگر هیچ خریداری حاضر به خرید ورق سرد چین نباشد آنها مجبور خواهند بود حداقل چیزی در حدود این سطح قیمت را بپذیرند .

 

یک صادرکننده دیگر گفت: حتی قیمت 345 دلار FOB هم حدود 300 یوآن کمتر از قیمت داخلی است پس قابل درک است که کارخانه ها این قیمت را رد کنند .

 

در بازار داخلی چین شانگهای ورق سرد  750 , 2 تا 820 , 2 یوآن (418 تا 429 دلار) بود که نسبت به اوایل هفته 10 یوآن افزایش داشت .

 

به گفته یک تاجر: میزان تقاضا با توجه به فرارسیدن تعطیلات سال نو چینی (7 تا 13 فوریه) روبه کاهش است اما حجم پائین موجودی در بازار و عرضه محدود این قیمت های بالا را حمایت می کند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران