پیشنهاد ایمیدرو به جهانگیری برای ایجاد کارگروه جذب سرمایه گذاری خارجی

پیشنهاد ایمیدرو به جهانگیری برای ایجاد کارگروه جذب سرمایه گذاری خارجی

ایمیدرو به منظور تسهیل در جذب سرمایه خارجی در بخش معدن ایران به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری پیشنهاد داد کارگروه فراجناحی تشکیل شود.

 

به گزارش استیل پدیا، رییس هیات عامل این سازمان با ارسال نامه ای به معاون اول رییس جمهوری با ارایه پیشنهاد فوق تصریح کرد: در دوران جدید اقتصادی؛ بررسی،‌ تصویب و پیاده سازی مقررات،‌ تنها با اقدامات وزارت صنعت معدن و تجارت و نیز ایمیدرو امکان پذیر نیست، بلکه این امر مشارکت سایر وزارتخانه های اقتصادی همچون وزارت امور اقتصاد و دارایی،‌ راه شهرسازی،‌ نفت، ‌نیرو و سازمان های حفاظت محیط زیست، مدیریت و برنامه ریزی و قوای مقننه و قضاییه نیاز دارد.

 
به گفته مهدی کرباسیان، کارگروه فرابخشی می تواند موضوع تدوین و اجرای قوانین و مقررات تسهیل کننده سرمایه خارجی را برای افق پیش روی اقتصاد ایران برعهده گیرد که در این صورت معدن می تواند با بهره گیری از توانمندی های موجود گامی در جهت اقتصاد مقاومتی بردارد.


رییس هیات عامل ایمیدرو به تجربه کشورهای مختلف معدنی دنیا اشاره کرد و گفت: پرو در امریکای لاتین نمونه ای موفق برای جذب سرمایه های خارجی است به طوری که این کشور در سال 2013 میلادی توانست از کل 124.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در معادن مختلف دنیا،‌ 50میلیارد دلار را روانه معادن خود کند.

 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه شیلی نیز نمونه قابل توجهی از جذب سرمایه رد بخش معدن است یادآور شد: کشور پرو در سال 2013 به تنهایی 24درصد از سرمایه گذاری خارجی در معدن را جذب کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران