رشد 5.1درصدی تولید فولاد خام ایران در شرایط افت تولید جهانی

رشد 5.1درصدی تولید فولاد خام ایران در شرایط افت تولید جهانی

انجمن جهانی فولاد در گزارش جدید خود از رشد 5.1درصدی تولید فولاد خام در ایران خبر داده است این در شرایطی است که غول های فولادی جهان روندی نزولی تولید را در پیش گرفته اند. این گزارش که تولید 5 ماه ابتدای سال جاری میلادی - از ژانویه تا پایان ماه می 2015- را منعکس کرده تولید فولاد خام ایران را نزدیک به 7 میلیون تن اعلام کرده است در حالی که در مدت مشابه سال 2014 میزان تولید فولاد خام ایران به 6.6 میلیون تن رسیده بود.

 

همچنین تولید ماه می فولاد خام در ایران با رشد 2.1درصدی به یک میلیون و 455هزار تن رسید. در این مدت کشورهای صاحبنام تولیدکننده فولاد همچون چین،‌ کره جنوبی، ‌امریکا و ژاپن همچنان سیاست کاهش تولید را در پیش گرفته اند به گونه ای که چین با تولید 340 میلیون تن افت 1.6درصدی،‌ ژاپن با تولید 44 میلیون تن کاهش 4.4درصدی و کره جنوبی با تولید 28 میلیون تن افت 5.1درصدی را رقم زدند. ایالات متحده تولید نیز را بیش از رقبای خود کاهش داد و سطح کاهش را به 8.6 درصد تنزل داد و تنها 33 میلیون تن فولاد خام تولید کردند.

 
در این میان طبق پیش بینی های سال های گذشته تنها هند روند رشد را در پیش گرفته به طوری که تا پایان ماه می 2015 بیش از 37 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که 6.1درصد بیش از تولید مدت مشابه سال 2014 محسوب می شود.

 
در خاورمیانه قطر و عربستان سعودی به ترتیب کاهش 10.2 درصدی و 1.9درصدی را به ثبت رساندند اما امارات میزان تولید را 10درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داد و 1.2 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.

 
کل تولید فولاد خام جهان که متشکل از تولید 65 کشور تولیدکننده است در این مدت از 675 میلیون تن عبور کرد که با میانگین کاهش 1.9درصدی همراه شده است.

 


استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و فولادسازی فوق را از روابط عمومی ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران