راهبرد جدید ایمیدرو، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است

راهبرد جدید ایمیدرو، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: هدایت بخش معدن و صنایع معدنی برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بخشی از راهبرد جدید ایمیدرو است.

 

به گزارش استیل پدیا، رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: هدایت بخش معدن و صنایع معدنی برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بخشی از راهبرد جدید ایمیدرو است.

 

مهدی کرباسیان تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد جهانی با کاهش تقاضا و افت قیمت های مواد معدنی مواجه است، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در صنایع فولاد، آلومینیوم، مس و همچنین عناصر نادر خاکی منافع بیشتری را نصیب این حوزه می کند

 

وی درباره فعالیت های اکتشافی ایمیدرو اظهار داشت: اثرات فعالیت های اکتشافی که از دو سال قبل آغاز شده ،  در دو تا سه سال آینده بیش از پیش نمایان می شود و ذخایر جدید و مطمئنی برای توسعه این بخش فراهم می کند.

 

مهدی کرباسیان درباره رونق و شکوفایی بخش معدن گفت: در این زمینه به 2 میلیارد دلار اعتبار نیاز است که امیدواریم این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به بخش معدن اختصاص یابد.

 

وی افزود: اعتبار یاد شده برای امور زیربنایی و پشتیبانی از فعالیت های بخش خصوصی در معادن مانند صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و اکتشاف صرف خواهد شد. کرباسیان ادامه داد: اکنون بخش معدن 620 هزار شاغل دارد که با سرمایه گذاری های جدید می توان 120 هزار شغل جدید به این بخش اضافه کرد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نقش بخش معدن در سیاست های توسعه ای کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته، دولت کمیته ای زیرنظر شخص رییس جمهوری تشکیل داده که در قالب این کمیته مواردی مانند جلوگیری از خام فروشی و اجرای سایر سیاست هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی مطرح شده ، در حال پیگیری است.

 

وی با بیان اینکه معدن می تواند الگوی مناسبی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد گفت: پیشنهاد ما این است که طی یک تا دو برنامه توجه ویژه ای به بخش معدن و صنایع معدنی معطوف شود تا این حوزه به یکی از جایگزین های نفت تبدیل شود.

 

وی درباره بودجه 95 ایمیدرو اظهار کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت صنعت، پیشنهادهای مشخصی برای توجه به بخش معدن و صنایع معدنی در بودجه سال 95 به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه داده است تا این سازمان با درنظر گرفتن تمهیدات لازم، مشکلات و چالش های پیش روی بخش معدنی کشور را تا حدودی حل و فصل کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران