رمز ماندگاري فولاد مبارکه در فرهنگ غني سازماني

رمز ماندگاري فولاد مبارکه در فرهنگ غني سازماني

بهرام سبحاني در مراسم سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه از وجود فرهنگ غني سازماني کارکنان و توليد رقابتي به‌عنوان رمز ماندگاري و تعالي شرکت ياد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع معاونان، مديران و کارکنان شرکت ضمن قدرداني از تلاش همه کارکناني که از دوران ساخت تاکنون براي فولاد مبارکه با تمام وجود مايه گذاشتند، ياد کارکنان فقيد اين شرکت را نيز گرامي داشت و افزود: نتيجه همه اين تلاش‌ها اين شده است که امروز ما شاهد آن باشيم که فولاد مبارکه چونان ستاره‌اي درخشان بر تارک صنعت فولاد کشور بدرخشد.

سبحانی با اشاره به وجود تعرفه نامناسب بر واردات فولاد کشور تصريح کرد: کشور آمريکا با وجود اينکه عضو سازمان تجارت جهاني است با وضع تعرفه 225 درصدي از توليدات داخلي خود حمايت کرده است. اين در حالي است که با پيگيري‌هاي مستمر فولاد‌سازان کشور، تعرفه جديدي در بخش فولاد کشور وضع شد؛ ولي آنقدر قيمت‌هاي جهاني سير نزولي دارد که اگر در مقاطع مختلف و به‌ صورت پلکاني بر‌اساس قيمت‌هاي جهاني اين تعرفه‌ها در کشور تغيير نکند، به يقين تمامي فولادسازان کشور با مشکلات بزرگ‌تري‌ مواجه خواهند شد.

 

وي ادامه داد: افزايش قيمت مواد اوليه و انرژي در کشور، کاهش ميزان فروش و قيمت محصولات در بازار و افزايش قيمت تمام شده محصول حاشيه سود بسياري از شرکت‌ها را تحت تاثير قرار داده و برخي شرکت‌ها را به تعطيلي يا کاهش نيرو سوق داده است. مدير عامل فولاد مبارکه با اشاره به نمونه‌هايي از ورق‌هاي ويژه و جديد در شرکت از جمله توليد ورق‌هاي گرم با ضخامت 17 ميلي‌متر و مورد نياز در لوله‌هاي آبرساني سطح کشور، توليد ورق‌هاي IF مورد استفاده در خودرو و توليد ورق‌هاي آجدار و همچنين توليد و فروش ورق‌هاي زير 3 ميلي‌متر ابراز کرد: با توليد اين نوع ورق‌ها به نياز بازار داخل پاسخ مثبت داده شد.

 

وي استفاده از فرصت‌هاي پسا تحريم را يکي ديگر از استراتژي‌هاي فولاد مبارکه خواند و خاطر‌نشان کرد: با توجه به اينکه بستر لازم براي ظرفيت توليد 2/ 7 ميليون تن فولاد خام در فولاد مبارکه در آينده نزديک فراهم خواهد شد و هزينه‌هاي اجراي طرح‌هاي توسعه در اين شرايط خيلي کمتر از سال‌هاي قبل و بعد خواهد بود، اگر قرار باشد در آينده ما سهم 50 درصدي خود را در توليد فولاد کشور داشته باشيم و کشور به سمت توليد 55 ميليون تن پيش برود، امروز زمان مناسبي براي اجراي طرح‌هاي توسعه خواهد بود.

 رئيس اجراي پروژه‌هاي فولاد سازي گفت: با هدف دستيابي به توليد 2/ 7 ميليون تن فولاد خام و به منظور شارژ مستمر روزانه آهن اسفنجي به کوره‌هاي قوس الکتريکي واحد فولادسازي، فاز نخست خطوط شارژ و سيلوهاي آهن اسفنجي جديد وارد مدار توليد شد. محمد حسین خرمی افزود: 10 عدد سيلوي ذخيره آهن اسفنجي و متعلقات هر کدام به ظرفيت 7800 مترمکعب در طرح توسعه زير سقف ناحيه فولادسازي پيش بيني شده بود که در محدوده واحد احيای مستقيم اجرا شده است. وی با بيان اينکه چهار عدد از سيلوها قبلا در طرح 2/ 5 ميليون تن فولادسازي اجرا شده و بقيه در طرح توسعه 2/ 7 ميليون تن اجرا شده، تصریح کرد: وزن هر يک از اين سيلو‌ها بيش از 181 تن و ارتفاع آن 18 متر از سطح زمين است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران