خریداران خارجی کم کم افزایش قیمت های ورق چین را پذیرفتند

خریداران خارجی کم کم افزایش قیمت های ورق چین را پذیرفتند

قیمت های ورق صادراتی چین در نیمه ماه ژانویه همچنان در حال تقویت است و از اواخر دسامبر 5 دلار افزایش داشته و به 258 تا 263 دلار FOB رسیده است و همزمان با افزایش قیمت های داخلی که از اواسط دسامبر 8 درصد رشد داشته حمایت می شود .

 

به گزارش استیل پدیا، هرچند میزان تقاضای خارجی در رکود بسر می برد اما برخی صادرکنندگان عقیده دارند مشتریان آنها قادرند در حال حاضر افزایش قیمت آنها را بپذیرند .  

 

یک صادرکننده گفت: قیمت های معاملات فعلی برای ورق با ضخامت 12 تا 30 میلیمتر گرد SS400 حداقل 263 دلار FOB است و برخی معاملات هم در حدود 270 دلار می باشد .

 

او گفت قیمت های فعلی از اواسط دسامبر در حدود 10 دلار افزایش داشته است . شرایط خرید خارجی همچنان ضعیف است و افزایش قیمت مشتریان را به خرید ترغیب نکرده است .

 

یک صادرکننده دیگر گفت: از اواسط دسامبر کارخانه های مطرح قیمت های زیر 260 دلار FOB  را نمی پذیرند. اما او اضافه نمود: در مقایسه با افزایش قیمت های داخلی این قیمت برای ورق های صادراتی خیلی پائین است .

 

یک تاجر محلی گفت : قیمت های دلالان در شانگهای بدلیل کاهش قیمت های ورق گرم کاهش داشته است .  

 

قیمت ورق با ضخامت 12 تا 20 میلیمتر گرید SS400 950 , 1 یوآن (296 دلار) است که 150 یوآن بالاتر از قیمت های اوایل دسامبر می باشد . کاهش موجودی در بازار هم از کاهش قیمت ها جلوگیری کرده است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران