سیتی گروپ قیمت زیر 30 دلار را پیش بینی می کند

سنگ آهن تا کف قیمت، فاصله زیادی دارد

 سنگ آهن تا کف قیمت، فاصله زیادی دارد

سیتی گروپ پیش بینی خود را از قیمت سنگ آهن تا سال 2018 کاهش داد و معتقد است به دلیل افت بهای نفت و همچنین کاهش ارزش واحدهای پولی تولیدکنندگان، هزینه تولید کاهش یافته و احتمال بیشتری برای ورود سنگ آهن به مدار زیر 30 دلاری وجود دارد.

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته تحلیل گرانی همچون ایوان زپاکوسکی (Ivan Szpakowski)، قیمت سنگ آهن امسال روی 36 دلار بر تن پیش بینی می شود که 12 درصد از پیش بینی قبلی کمتر است. همچنین برای سال های 2017 و 2018، بهای سنگ آهن برابر 35 دلار ارزیابی می شود که در پیش تر به ترتیب قیمت 39 و 40 دلار پیش بینی شده بود.

 
زپاکوسکی همچنین اظهار داشت: احتمال قوی ای وجود دارد که قیمت در سال 2016 به زیر 30 دلار برسد. بیشترین فشار بر روی قیمت این ماده معدنی، از ناحیه تقاضا وارد می شود. در واقع تقاضای کم برای فولاد در چین، به معنای کاهش تولید و در نتیجه تقاضای ضعیف تر برای سنگ آهن می شود.

 

قیمت ماده خام

 
قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد، در بندر کینگداو، به میزان 4.1 درصد کاهش یافت و به 39.51 دلار بر تن رسید.

 

احتمال کاهش تولید فولاد

 
به گفته زپاکوسکی، امسال تولید فولاد در چین احتمالا به میزان 2.6 درصد کاهش خواهد یافت چراکه مصرف داخلی چین در حال کمتر شدن است و کارخانه های فولاد برای صادرات نیز با محدودیت هایی روبرو هستند. (سیاست های آنتی دامپینگ).


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران