نگاه بانک ANZ استرالیا

هرروز، احتمال 35 دلاری شدن سنگ آهن بیشتر از روز قبل می شود

هرروز، احتمال 35 دلاری شدن سنگ آهن بیشتر از روز قبل می شود

به گفته گروه بانکی ANZ، به دلیل ضعف بهای فولاد و کاهش تقاضا در کشور چین برای این محصول صنعتی، قیمت سنگ آهن ممکن است به زیر 35 دلار برسد.

 

به گزارش استیل پدیا، پیش بینی این بانک حاکی از آن است که ماده خام صنعت فولاد (سنگ آهن) تا ماه مارس همچنان ضعیف باقی خواهد ماند و در بازه 35 تا 40 دلاری معامله خواهد شد. احتمال اینکه بهای سنگ آهن از حد 35 دلار نیز پایین تر برود، به گفته ANZ، هرروز بیشتر می شود.

 
تغییر نظام اقتصادی در چین، باعث کمتر شدن تقاضا برای فولاد در این کشور شده است و به همین دلیل نیاز به سنگ آهن نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است؛ این عامل قیمت را در سال 2015 به میزان 39 درصد کاهش داد.

 
در گزارش بانک ANZ آمده: اقتصاد کلان چین که هنوز ضعیف است، همچنان روی قیمت سنگ آهن و فولاد تاثیر خواهد داشت و در نتیجه انتظار می رود سنگ آهن افت های اخیر خود را در هفته های پیش رو نیز تجربه کند.

 

قیمت های سنگ آهن

 
هرتن سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگداو چین، توسط متال بولتن برابر 41.31 دلار قیمت گذاری شده است.

 
استیل ایندکس نیز قیمت هرتن سنگ آهن 62 درصد را در بندر تیانجین چین برابر 40 دلار اعلام کرد که از کاهش 2.2 درصدی خبر می دهد.

 

گلدمن ساکس

 
طبق پیش بینی گلدمن ساکس، سنگ آهن در سه سال آینده زیر 40 دلار بر هر تن باقی خواهد ماند؛ زیرا کندی رشد اقتصادی در چین، صنعت جهان را به خواب فرو خواهد برد.

 

سنگ آهن در بنادر چین

 
موجودی سنگ آهن در بنادر چین، هفته گذشته با 0.4 درصد افزایش به 93 میلیون تن بالغ شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران