افزایش قیمت های میلگرد در شمال چین

 افزایش قیمت های میلگرد در شمال چین

قیمت های میلگرد در شمال چین به آرامی افزایش یافت دلیل عمده آن کاهش موجودی به رغم تضعیف تقاضا در آستانه تعطیلات سال نو چینی (Lunar) در اوایل فوریه عنوان شده است .

 

به گزارش استیل پدیا، در بازار خرده فروشی پکن قیمت های میلگرد گرید HRB400 با قطر 18 تا 25 میلیمتر 805 , 1 تا 825 , 1 یوآن و 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود.این قیمت نسبت به روز قبل از آن 5 یوآن (1 دلار) افزایش داشته است .

 

به گفته منابع آگاه : تعدادی از تجار برای میلگرد با قطر 18 میلیمتر 855 , 1 یوآن را پیشنهاد می دهند زیرا میزان عرضه محدود شده است . آنها می گویند : میزان تقاضا باعث افزایش قیمت ها نشده اما تحویل های کند توسط کارخانه ها یکی از دلایل عمده بوده است .

 

یک تاجر اهل پکن گفت : شرکت های تجاری محلی علاقه ای برای کاهش قیمت ها ندارند زیرا فروش ها محدود است و ظرفیت برای کاهش قیمت ها وجود ندارد. او افزود: انتظار می رود در کوتاه مدت بازار متعادل شود زیرا کارگران ساختمانی احتمالاً از هفته آینده به شهرهای خود باز می گردند .

 

ضمناً قیمت های شمش در شهر تانگشان (  Tangshanیکی از قطب های صنعتی چین واقع در استان هبی در شرق این کشور) افزایشی و در بازارهای شمال چین تثبیت شده است. قیمت های شمش در حدود 10 یوآن (2 دلار) فزایش یافت و از آخر هفته قبل تا کنون در کل 30 یوآن (5 دلار)  بالا رفته است .  

 

اغلب معاملات میلگرد در بازار بورس شانگهای برای تحویل در ماه مارس در قیمت 741 , 1 یوآن (263 دلار) بسته شد که 17 یوآن نسبت به روز قبل کاهش داشت .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران