بعید است بخش معدن در سال 2016 پیشرفت چشمگیری کند

بعید است بخش معدن در سال 2016 پیشرفت چشمگیری کند

پس از گذشت سال 2015 و تعطیلی های ناگوار مشاغل معدنی، یک کارشناس صنعتی جنوب استرالیا معتقد است: بعید بنظر می رسد که بخش معدن، با پیشرفت همراه شود. اما سود اقتصادی این صنعت همچنان به قوت خود باقی است.

 

به گزارش استیل پدیا، در سال 2015 برخی از پروژه های منابع معدنی در جنوب استرالیا به دلیل قیمت های پایین مواد معدنی و فاصله گرفتن منابع انرژی از سوخت های فسیلی، وادار به تعطیلی شده و یا به تعویق افتادند.

 
اما به گفته پیتر دود (Peter Dowd)، پروفسور دانشگاه آدلاید استرالیا، علیرغم آنکه بخش معدن اکنون به هیچ وجه شبیه به وضعیت سال 2000 خود نیست، اما این صنعت هنوز هم سوددهی اقتصادی دارد.


به عقیده پروفسور دود، شرایط بازار مواد معدنی همواره در چرخه 5 تا 7 ساله قرار داشته است که استثنائا از سال 2000 تا 2015، بخش معدن در چرخه سابق خود قرار نگرفته است. قیمت ها و همچنین حجم تولید دراین مدت در حال افزایش بی وقفه بوده است و این وضعیت باید در یک نقطه متوقف می شد یا دست کم شدت آن کندتر می شد.

 
بنابراین می توان دریافت که کم شدن قیمت مواد معدنی و رکود کنونی پیش آمده در صنعت معدن، با توجه به پیشنیه آن تا حدی مورد انتظار بوده است.

 
اما به گفته این استاد دانشگاه، علیرغم این واقعیت بخش معدن هنوز هم صرفه اقتصادی دارد و فعالیت در آن سود خوبی دارد.

 
نمی توان از این واقعیت چشم پوشی کرد که صنعت معدن، سهم مهمی در توسعه صنعتی کشورها داراست.

 
جیسون کاچل (Jason Kuchel) از اتاق معدن و انرژی جنوب استرالیا نیز اعلام کرد در سال گذشته شرکت های معدنی متمرکز بر ایجاد سوددهی بودند و اکنون آماده آن هستند که در این بازار نقطه عطفی ایجاد کنند. به گفته وی، شرکت ها می بایست از فرصت های ایجاد شده بر اثر افت قیمت مواد معدنی، نهایت بهره را ببرند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران