حذف سند‌ کارخانه از لیست وثیقه بانک‌ها

رکود فراگیر شد

رکود فراگیر شد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه امروز تمام راه‌ها برای تولیدکنندگان بسته شده است، گفت: امروز سیستم بانکی کارخانه را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کند و از متقاضیان سند ملک شخصی می‌خواهد.

 

به گزارش استیل پدیا، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اینکه امروز واحدهای تولیدی در رکود بسیار بدی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: هر روز شرایط برای تولیدکنندگان بدتر می‌شود و دولت هم متأسفانه حمایت لازم را انجام نمی‌دهد و جرایم مالیاتی همچنان به‌قوت خود باقی است.

 

وی با بیان اینکه وصول مطالبات بانکی از بخش خصوصی شدیدتر شده است، افزود: برخی بانک‌ها متأسفانه مصوبات بانک مرکزی را به‌نفع خودشان تفسیر می‌کنند، حتی امروز سیستم بانکی کارخانه را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کند و از متقاضیان سند ملک شخصی می‌خواهد.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: البته استمهال بدهی نیز شرایط فعالیت را برای واحدهای تولیدی سخت کرده زیرا بدهی‌ها به‌روز  و با بهره جدید محاسبه می‌شود.

 

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه امروز تمام راه‌ها برای تولید کنندگان بسته شده است، تصریح کرد: نرخ تورم کاهش پیدا کرده، اما این کاهش نرخ به چه قیمتی صورت گرفته است؟

 

وی گفت: امروز اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصمیم گرفته‌اند برای حل مشکلات خود نامه‌ نگاری‌هایی را با مسئولین کشور انجام دهند و اوضاع را برای آنها تشریح کنند. هرچند تاکنون نامه‌های بسیاری به مسئولین ارسال شده اما تولیدکنندگان ناچارند و ابزار دیگری را در اختیار ندارند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران