انتقاد به واردات فولاد؛ افزایش 15 درصدی تعرفه ها کارساز نیست

انتقاد به واردات فولاد؛ افزایش 15 درصدی تعرفه ها کارساز نیست

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: مشکلات امروز صنعت فولاد ناشی از عدم توازن بین عرضه و تقاضاست در حالی که تولید واحدهای فولادی کشور به اندازه مصرف است اما واردات محصولات فولادی این موازنه را از بین برده است.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از روابط عمومی ذوب آهن، احمد صادقی با بیان اینکه باید هرچه زودتر تعرفه های سنگین برای واردات محصولات فولادی تعیین شود، افزود: افزایش 15درصدی تعرفه ها، مشکلات صنعت فولاد را حل نمی کند. وی گفت: اقتصاد کشور متاثر از کاهش قیمت نفت هم اکنون با مشکلاتی مواجه است که این مشکلات در صنعت فولاد نیز دیده می شود.

 
صادقی با اشاره به اهمیت مدیریت شرایط اقتصادی گفت: کشور شرایط سخت تری مانند دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و از تجارب لازم برای عبور از این بحران برخوردار است.

 
وی با بیان اینکه برای عبور از مشکلات باید سیاست های درست با فوریت اتخاذ شود، افزود: در مورد رکود کنونی صنعت فولاد، باید هرچه زودتر تعرفه های سنگین برای واردات محصولات فولادی تعیین شود.

 
صادقی خاطرنشان کرد: در صورتی که این تعرفه ها به موقع برقرار شده بود، امروز با معضلات ویرانگر در صنعت فولاد کشور مواجه نبودیم .

 
مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به اینکه در حال حاضر تعرفه محصولات فولادی بین 15 تا 20درصد است، گفت: دولت تصمیم دارد تعرفه محصولات فولادی را تنها 15 درصد افزایش دهد.

 
صادقی با بیان اینکه بدلیل کاهش رشد اقتصادی چین، این کشور تمایل بسیاری به صادرات محصولات فولادی خود دارد، افزود : این امر صنعت فولاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است در حالی که اقدامی نیز برای مقابله با آن نمی شود. وی افزود: کشورهای صنعتی دنیا مانند آمریکا برای مقابله با دامپینگ چین، تعرفه های بالای 100 درصد وضع کرده اند.

 
مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه شرکت های فولادی کشور بدلایل مختلف از توان رقابتی کمی در سطح بین المللی برخوردارند، تصریح کرد: قیمت مواد اولیه همچون سنگ آهن در دنیا به یک سوم کاهش یافته است اما تولیدکنندگان داخلی بدلیل حفظ معادن کشور باید سنگ آهن را با قیمت گذشته خریداری کنند.

 
وی با تاکید بر ضرورت افزایش هرچه سریعتر تعرفه واردات فولاد گفت: از دولت تقاضا داریم همانگونه که برای رونق صنعت خودرو اقدام کرد، برای رونق صنعت فولاد کشور از طریق حمایت از پروژه های عمرانی و صنعت ساخت و ساز نیز اقدام کند.

 
مدیرعامل ذوب آهن از تصمیم این شرکت برای احداث تعداد زیادی مسکن در شهرهای اصفهان و فولادشهر خبر داد و افزود: این اقدام تاثیر زیادی در عبور از بحران کنونی صنعت فولاد و رونق دوباره صنعت ساختمان دارد. وی افزود: ذوب آهن در ساخت این واحدها به دنبال سودآوری نیست و آنها را با قیمت مناسب به متقاضیان واگذار خواهد کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران