افزایش قیمت های شمش صادراتی چین به ترکیه

افزایش قیمت های شمش صادراتی چین به ترکیه

پیشنهادهای شمش صادراتی چین به ترکیه و خاورمیانه در اولین و دومین روزهای کاری سال جدید 15 دلار افزایش یافت و قیمت ها از 230 دلار در اواخر سال 2015 به 245 دلار FOB رسید .

 

به گزاارش استیل پدیا، افزایش پیشنهادهای شمش چین بدنبال افزایش هزینه های مواد اولیه مانند سنگ آهن رخ داده است، سنگ آهن در طول هفته گذشته 42 دلار CFR چین بود . یک تاجر ترک در مورد افزایش سریع قیمت شمش در مدت زمانی کوتاه گفت این علامتی از چرخش در بازار بود و قیمت ها به افزایش خود ادامه خواهد داد زیرا تقاضای داخلی در چین تقویت شده است.

 

چندین تن از فعالان بازار هنوز تردید دارند که تقویت قیمت ها در طول ماه ژانویه همچنان ادامه یابد البته تولیدکنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع CIS بدلیل شروع تعطیلات کریسمس برای مذهب ارتودوکس در بازار فعال نیستند . یک تاجر از خاورمیانه گفت : یک فاصله کوچک 5 دلاری بین پیشنهادهای چین برای شمش و میلگرد چندان کارآمد نیست درحالیکه یک تاجر ترک عقیده دارد چین از شرایط روسیه و بازار استفاده کرده است . او افزود : قیمت ها در دو هفته آینده به همان سطوح دسامبر بر می گردد .

 

باوجود کاهش فعالیت های تجاری در منطقه دریای سیاه پیشنهادهای اکراین به 265 تا 270 دلار CFR ترکیه افزایش یافته است البته قیمت ها به بنادر ورودی و خروجی هم بستگی دارد . یک خریدار ترک گفت : ما انتظار داریم کارخانه های اکراین حداکثر به 265 دلار CFR ترکیه راضی شوند و پیشنهادهائی که دریافت می کنیم بیش از 260 دلار FOB دریای سیاه است .   

 

این افزایش پیشنهادهای دریای سیاه پس از سالها کاهش قیمت اتفاق افتاده و از تاریخ 22 دسامبر تا سال نو  50 , 247 دلار FOB بوده است . هنوز هیچ معامله ای هم از این منطقه گزارش نشده اما تجار اروپائی انتظار چند دلار افزایش را دارند .

 

شمش دریای سیاه 250 دلار FOB بود که نسبت به روز دوشنبه 50 , 2 دلار افزایش داشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران