محمود نوریان خبر داد

سنگ آهنی ها با دولت برای قیمت گندله به توافق رسیدند

سنگ آهنی ها با دولت برای قیمت گندله به توافق رسیدند

سنگ آهنی ها با دولت بر روی کاهش 1.5 درصد قیمت گندله به توافق رسیده اند.

 

به گزارش استیل پدیا، مهندس محمود نوریان؛ مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان این مطلب گفت: در جلسه ای که آذرماه با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم داشتیم ، با دولت برای فروش گندله معادل 21.5 درصد از قیمت شمش فولاد خوزستان  به توافق رسیدیم. وی در ادامه افزود: در این جلسه مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر و نماینده شرکت سرمایه گذاری امید نیز حضور داشتند.

 

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر خاطر نشان کرد: دکتر سرقینی به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه حضور داشت.

 

نوریان تصریح کرد: براساس ابلاغیه وزیر قیمت فروش گندله به فولادسازان معادل 20 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان تعیین شده بود و قبل از این ابلاغیه نیز نرخ فروش گندله 23 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان بود که در نهایت بر سر حد وسط این دو عدد توافق صورت گرفت.

 

در ابلاغیه جنجالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در تیر ماه امسال شرکت‌های سنگ آهنی موظف به کاهش 3 درصدی قیمت گندله و آهن اسفنجی فروشی خود به فولادسازان شده بودند. ابلاغیه‌ای که با مقاومت شرکت‌های سنگ آهنی‌ و اعتراض هزاران سهامدار این شرکت‌ها مواجه شد.

 

گفتنی است روز گذشته دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن تکذیب اخبار منتشر‌شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق فولادسازان و سنگ‌آهنی‌ها روی نرخ فروش گندله، از درخواست فولادسازان برای کاهش نسبت‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص گندله و آهن اسفنجی خبر داده و گفته بود: نسبت‌های ابلاغی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت نتیجه مطالعات و محاسبات کارشناسی و حسابرسی مفصل بوده اما اکنون با توجه به تداوم رکود در بازار فولاد و انباشت حدود 3 میلیون تن فولاد در کارخانه‌ها و ضرورت کاهش قیمت تمام‌ شده برای ادامه حیات واحدهای فولادی، درخواست کاهش نسبت‌های مذکور را داریم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران