تولید ورق‌های «رنگ چروک» در فولاد مبارکه اصفهان

تولید ورق‌های «رنگ چروک» در فولاد مبارکه اصفهان

برای اولین بار در کشور 30 تن ورق «رنگ چروک» با کیفیت قابل رقابت با انواع مشابه کره‌ای و چینی در خط ورق رنگی فولاد مبارکه تولید شد.

 

به گزارش استیل پدیا، مسوول فرآیند ناحیه نورد سرد در این خصوص گفت: این نوع ورق با ارزش افزوده بالاتر نسبت به ورق‌های معمولی از انواع ورق‌های ویژه تولیدی در فولاد مبارکه است و در بازارهای داخلی و صادراتی و بیشتر در بخش‌های داخلی ساختمان، دکوراسیون منازل و بعضا در نمای بیرونی ساختمان‌ها کاربرد دارند. هیبت‌الله ترکی در باره ویژگی‌های ورق‌های «رنگ چروک» افزود: رنگ‌ کاری ورق فولادی از یک طرف با هدف بالا بردن عمر و دوام ورق زیرلایه و از طرف دیگر زیبایی بخشی به ورق انجام می‌شود.

 

پوشش‌ دهی ورق فولادی با فلزاتی مثل روی و قلع و آلومینیوم، باعث ارتقای دوام ورق شده و اثر تخریبی محیط‌های خورنده و اکسیدی روی آن را به حداقل می‌رساند. اعمال پوشش‌های مختلف توسط رنگ‌هایی با پایه مواد پلیمری، باعث می‌شود که ورق علاوه بر محفوظ شدن در مقابل عوامل خورنده مثل آب و رطوبت، ظاهری خوشایند داشته باشد. وی افزود: مزیت رنگ‌های چروک که اخیرا در خط ورق رنگی تولید شده، این است که در آنها ضخامت رنگ کم است و از طرفی نیاز به تجهیز ایجاد نقش برای تولید آنها، مرتفع شده است.

 

با توجه به جدید بودن این‌ گونه پوشش‌ها و توجه مشتریان خارجی به محصولات ورق رنگی با ویژگی سطح نقش‌دار و چروک، می‌توان بازار صادرات را روی فروش اینگونه محصولات متمرکز کرد. بهرام سبحانی مدیرعامل فولادمبارکه نیز در نشستی با اشاره به اقدامات جدیدی که در توسعه صنعت فولاد در استان چهارمحال‌ و‌بختیاری توسط فولاد مبارکه انجام شده گفت: فولادمبارکه در منطقه سپید‌دشت استان چهارمحال و بختیاری در دو مجموعه فولادی سرمایه‌گذاری کرده است. یکی مجموعه ورق خودرو که ورق‌های گالوانیزه مخصوص مصرف در صنعت خودرو را تولید می‌کند و دیگری فولاد سپید‌ دشت که در فازهای مختلفی در حال ساخت است و فاز اول یعنی تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون تن در حال حاضر راه‌اندازی شده و به زودی مشعل‌های آن روشن می‌شود.

 

مدیر‌عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: با اشاره به لزوم ایجاد واحدهای تکمیلی در زنجیره تولید فولاد تصریح کرد: همان‌ طور که فازهای اول مجموعه‌های ذکر شده رو به تکمیل هستند باید به این نکته هم توجه کرد که واحدهای پایین‌ دستی برای تبدیل ورق نورد گرم به خوراک ورق گالوانیزه و توسعه‌های افقی برای افزایش ظرفیت به دو میلیون تن نیز نباید از برنامه‌ریزی‌ها جدا شود به همین دلیل هم، کار ساخت فولادگالوانیزه تاراز در همان منطقه تمام شده و ما در برنامه‌ریزی‌های خود به‌عنوان یک قطب صنعتی فولاد روی آن منطقه حساب می‌کنیم.

 

وی حفظ 50 درصدی سهم فولادکشور توسط فولادمبارکه را ضروری خواند و گفت: توسعه برای رسیدن به این مهم در جاهایی انجام می‌شود که پتانسیل توسعه‌ای وجود داشته باشد و زیرساخت‌ها و زیر‌بناها فراهم باشد و استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند با توجه به نزدیکی به اصفهان و فولادمبارکه یکی از این نقاط باشد که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده سهم چهارمحال و بختیاری نیز به 3میلیون تن برسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران