انحصار برای فروش محصولات ذوب‌آهن اصفهان وجود ندارد

انحصار برای فروش محصولات ذوب‌آهن اصفهان وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با رد هرگونه انحصار در فروش محصولات این شرکت گفت: هیچ انحصاری برای فروش محصولات ذوب‌آهن وجود ندارد.

 

به گزارش استیل پدیا، احمد صادقی در دیدار با رئیس اتحادیه آهن‌ فروشان کشور و رئیس اتحادیه آهن‌ فروشان اصفهان و دیگر فعالان این حوزه افزود: هیچ شرکت، فرد یا گروهی، امتیاز خاص یا انحصار برای خرید محصولات ذوب‌آهن ندارد.

 

او ادامه داد: تمامی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های آهن‌ فروشی می‌توانند برای خرید محصولات فولادی ذوب‌آهن به طور مستقیم به این شرکت مراجعه کنند.

 

او از تلاش مسئولان این شرکت برای افزایش صادرات محصولات این شرکت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم صادرات سالانه محصولات ذوب‌آهن به یک میلیون تن افزایش یابد.

 

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، به اجرای سیاست‌های مربوط به کاهش قیمت تمام‌ شده محصولات این شرکت اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه‌های تولید از طریق استفاده از مواد اولیه مرغوب و ارزان‌ قیمت، تغییر در روند تولید از جمله استفاده از آهن اسفنجی به جای قراضه، قیمت‌ تمام‌ شده محصولات این شرکت را به مقدار قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد.

 

رئیس اتحادیه آهن‌ فروشان کشور نیز با اشاره به شرایط رکود حاکم بر کشور گفت: این رکود در صنعت فولاد با شدت بیشتری وجود دارد.

 

محمد آزاد افزود: دولت نمی‌تواند مرزها را روی محصولات وارداتی ببندد ولی می‌تواند با افزایش جدی تعرفه‌ها در مقابل دامپینگ‌های صادرکننده، از تولید کنندگان داخلی حمایت کند.

 

او با اشاره به کاهش قیمت ۵۰ درصدی قیمت محصولات فولادی در سال گذشته به دلیل افت جهانی قیمت‌ها گفت: این شرایط موجب تعطیلی بیش از ۱۰ کارگاه نوردی در کشور شده است.

 

او با بیان این که در هشت ماهه امسال بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شده است، افزود: هیچ‌ کدام از آن‌ها کیفیت محصولات داخلی را ندارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران