چین و بستن 1000 معدن زغال

چین و بستن 1000 معدن زغال

چین در 3 سال آینده، اعطای مجوز به معادن جدید زغال را متوقف کرده و به کاهش ظرفیت تولید در معادن موجود نیز ادامه خواهد داد؛ چین بزرگترین کشور مصرف کننده انرژی در جهان، در تلاش است از این سوخت که باعث آلودگی هوا می شود، هر روز فاصله بیشتری بگیرد.

 

به گزارش استیل پدیا، چین گشایش معادن جدید زغال در سال 2016 را تعلیق کرده و سهم زغال را از ترکیب انرژی کشور خود به جای رقم 64.4 درصد کنونی، سال آینده به 62.6 درصد خواهد رساند.

 
به گفته دنگ شان (Deng Shun)، تحلیل گر ICIS، این نخستین بار است که چین با آغاز به کار معادن جدید زغال، مخالفت می کند.

 
چین به عنوان کشوری که بیشترین انتشار گاز کربن در جهان را سبب می شود، سعی دارد سهم انرژی های تجدید پذیر را در ترکیب انرژی مصرفی خود افزایش دهد؛ چرا که مه دود آلودگی از شانگهای تا پکن، باعث تعطیلی مدارس و کارخانه ها شده و مقامات رسمی این کشور را به چاره اندیشی واداشته است.

 
این کشور همچنین در سال 2016، بیش از 1,000 معدن زغال را تعطیل خواهد کرد که حدود 60 میلیون تن از ظرفیت بلا استفاده زغال را از بازار خارج خواهد کرد.

 
چین در سال 2015 نیز تعداد مشابهی معدن زغال را تعطیل کرده است که موجب کم شدن 70 میلیون تن زغال از این بازار بوده است. این کشور در تلاش است تولید زغال خود را در سال 2015، به میزان 0.5 درصد از سال گذشته کمتر کند و به 3.58 میلیارد تن برساند.

 
چین به عنوان جایگزین برای سوخت فسیلی زغال، به انرژی باد و انرژی خورشیدی توجه دارد که با افزایش 21 درصدی همراه خواهند شد.

 
وضعیت آلودگی کنونی در پکن، تا حد نارنجی رنگ افزایش یافت و طی آن اعلام شد که می بایست از فعالیت کودکان و سالمندان در هوای آزاد پرهیز شود.

 
مه دود غلیظ ایجاد شده در آسمان پکن تا کنون 227 پرواز را لغو کرده است.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران