حال و روز سنگ آهن در آستانه ورود به سال 2016

حال و روز سنگ آهن در آستانه ورود به سال 2016

سنگ آهن در شرایطی وارد سال 2016 می شود که موجودی بنادر چین در بیشترین حجم 7 ماه اخیر به سر می برند. تولیدات ارزان قیمت و رو به افزایش، و از سوی دیگر تقاضایی که اکنون در چین به سرازیری افتاده است، به قیمت های این ماده خام لطمه زده و موجودی بنادر را نیز افزایش داده است.

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته دانگ من (Dang Man)، تحلیل گر مایک فیوچرز (Maike Futures)، علت ازدیاد موجودی در بنادر چین، واردات بیشتر از کشورهای بزرگ تولیدکننده و همچنین کمتر شدن نیاز چین به این ماده خام است. او اعلام کرد کارخانه های تولید کننده فولاد به دلیل افت قیمت ها، اقدام به کاهش تولید کرده و همین موضوع، سبب می شود سنگ آهن بیشتری در بنادر باقی بماند.

 
هفته گذشته موجودی بنادر چین با 0.8 درصد افزایش به 93.1 میلیون تن رسیده است. چنین حجم بالایی از ماه می تاکنون بی سابقه بوده است.

 
گفتنی است بالابردن تولید از سوی غول های سنگ آهن جهان، یعنی واله (Vale SA) برزیل، ریوتینتو (Rio Tinto) و بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton) استرالیا، در ماه گذشته قیمت سنگ آهن را به زیر مدار 40 دلاری فروبرد. افت قیمت فولاد و در نتیجه تولید کمتر این محصول صنعتی، در کنار آغاز فصل سرما، از طریق کم کردن تقاضا، به این فرآیند کمک کرد.

 
در طی فصل چهارم سال 2015، موجودی بنادر چین به میزان 13 درصد افزایش یافته است که از فصل اول 2014 تاکنون، تکرار نشده بود.

 
سنگ آهن در فصل چهارم 2015، به میزان 27 درصد از ارزش خود را از دست داده است. بهای سنگ آهن 62 درصد که در ماه جاری به کف 38.30 دلار بر تن رسیده بود، برابر 41 دلار به ازای هر تن شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران