تاتا برای مشارکت در طرح های صنایع معدنی ایران آمادگی دارد

تاتا برای مشارکت در طرح های صنایع معدنی ایران آمادگی دارد

هلدینگ تاتا هند آمادگی خود را برای حضور و شراکت در طرح های فولاد،‌ سرب و روی و طلا ایران اعلام کرد. گروهی از مدیران هلدینگ تاتا در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه های خود برای مشارکت در طرح های مختلف اقتصادی ایران خبر دادند. مدیر منطقه خاور میانه و شمال افریقا تاتا گفت: با توجه به فرصت ایجاد شده در توسعه روابط دو طرف، صنایع معدنی، خدمات فنی و مهندسی و ارایه مشاوره در این حوزه، زمینه مناسبی برای شروع همکاری ها خواهد بود. سوندارا رامان (Sundara Raman) با اشاره به اینکه هم اینک در حوزه های مختلف صنایع معدنی، خدمات گردشگری، ‌هتل سازی و ...مشغول مذاکره با طرف های ایرانی هستیم افزود: اکنون شرایط مناسبی برای مشارکت در طرح ها و سرمایه گذاری در ایران مهیا شده است.

وی یادآور شد: با توجه به دیدارهایی که از مناطق جنوبی ایران به ویژه بندرعباس و جزیره قشم داشته ایم ظرفیت های بالایی برای افزایش همکاری ها وجود دارد.

 
رییس هیات عامل ایمیدرو هم اظهار داشت: شرکت هایی پیش از شما برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های معدنی اعلام آمادگی کرده اند بنابراین پیشنهاد می شود تاتا برای استفاده بهتر از زمان، سریع تر برنامه های خود را برای حضور در طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران اعلام کند.

 
مهدی کرباسیان تاکید کرد: در بخش های فولاد،‌ زغال سنگ، ‌طلا،‌ کروم، آلومینیوم و سرب و روی ایران زمینه سرمایه گذاری و مشارکت فراهم است.

 
وی با بیان اینکه اینکه ایران تنها در منطقه طبس از ذخایر قطعی بیش از 2.5 میلیارد تن زغالسنگ برخوردار است گفت: بخشی از همکاری ها نیز می تواند به صادرات سنگ آهن فرآوری شده ایران به هند اختصاص یابد.

 
گروه مدیران هلدینگ تاتا که در جریان اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی در ایران حضور یافته بودند متشکل از 9 مدیر از بخش های مختلف همچون فولاد و آلیاژهای آهنی،‌ خودروسازی، نیرو، مشاور مهندسی،‌ فناوری اطلاعات و بازرگانی بودند.

 
شرکت تاتا در سال 1868 پایه گذاری شد و در قرن بیستم دوره تثبیت را طی و از ابتدای دهه 1990 توسعه را آغاز کرد به طوری که در طیف متنوعی از فعالیت های اقتصادی از جمله فولاد،‌ خودروسازی،‌ پتروشیمی،‌ برق،‌ مالی ، هتلداری و حتی خرده فروشی سرمایه گذاری کرده است. درآمد این گروه در سال 2014 به 103 میلیارد دلار رسید که 5.3 میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. این گروه بیش از 581 هزار نیرو کار در شرکت های خود دارد.

 

 


استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و صنایع وابسته فوق را از روابط عمومی ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران