موانع سرمایه‌گذاری معدن برطرف شود

موانع سرمایه‌گذاری معدن برطرف شود

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: باید با انجام مطالعات، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، ریسک‌پذیری، تلاش مضاعف و...موانع سرمایه‌گذاری در معادن را شناسایی و آنها را برطرف کنیم.

 

به گزارش استیل پدیا، محمدرضا نعمت‌زاده در هفدهمین جلسه شورای مشورتی امور معادن با بیان این مطلب افزود: برای بخش معدن همچون بخش صنعت نیاز است تا استراتژی مستقلی تدوین شده و در آن سیاست‌ها، اهداف کمی و کیفی، تسهیل در سرمایه‌گذاری‌ها، انجام صادرات و ... به‌عنوان راهنمای دائمی در بخش معدن آورده شود.

 

به گفته نعمت‌زاده، جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌ سوی بخش معادن کشور نیازمند اطلاع‌ رسانی و شفافیت در معرفی آنها است. جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز گفت: باید پول معدن در خود معدن سرمایه‌گذاری شود همچنین همراهی بانک‌ها، موسسات مالی و صندوق‌ها در تقویت بخش معدن اثر بسزایی دارد.

 

وی افزود: باید درکنار معادن کشور واحدهای مهندس مشاور ایجاد و تقویت شود. به گفته سرقینی، افرادی که خواهان ورود به سرمایه‌گذاری در بخش معدن هستند باید دارای صلاحیت‌های لازم فنی، مالی و تجربه باشند.

 

محمدرضا بهرامن، نایب رئیس خانه معدن نیز در این جلسه گفت: بخش معدن به‌عنوان پیشران اقتصادی کشور محسوب می‌شود. به گفته بهرامن، گاهی قوانین و مقررات دست‌وپاگیر مانع ورود سرمایه‌گذاران به این بخش می‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران