سیگنال‌های مثبت بازار ادامه خواهد یافت؟

اولین جرقه رشد قیمت فولاد پس از چند هفته رکود

اولین جرقه رشد قیمت فولاد پس از چند هفته رکود

قیمت‌ها در بازار فولاد به کف نزدیک شده، ولی این بار با افزایش قیمت‌ها در بازار تهران، اولین سیگنال رشد قیمت‌ها پس از چند هفته به ثبت رسید.

 

به گزارش استیل پدیا، در هفته‌های گذشته و با توجه به کاهش فعالیت‌ها در بازار فولاد شاهد آن بودیم که قیمت قراضه تضعیف شد که همین مطلب در نهایت به کاهش جذابیت جمع‌آوری و معامله این کالای استراتژیک منتهی شد.

 

با توجه به کاهش حجم عرضه قراضه و بازگشت نسبی تقاضا در هفته جاری، شاهد افزایش قیمت قراضه و نهایتا رشد بهای شمش فولادی در بازار فولاد بودیم که باعث شد بهای شمش مجددا به بالاتر از 1000 تومان در هر کیلوگرم افزایش پیدا کند.

 

از سوی دیگر به دلیل مدیریت بازار از سوی برخی فعالان پرسابقه بازار و همچنین واحدهای تولیدی مهمی همچون ذوب آهن اصفهان در بازار تیرآهن و میلگرد، بازار فولاد در برابر افت قیمت‌ها مقاومت کرد تا جایی که کاهش عرضه در بازار تهران و افزایش قیمت تمام شده به رشد بهای میلگرد در بازار تهران منجر شد.

 

این شرایط یعنی اولین جرقه افزایش قیمت فولاد در بازار تهران را باید جدی گرفت، زیرا می‌تواند به‌ عنوان چراغ راهنمای کوچکی برای دورنمای بازار فولاد خودنمایی کند.

 

از سوی دیگر این بار پتانسیل رقابت منفی بین تولیدکنندگان نوردی به دلیل افزایش قیمت شمش محدود شده، بنابراین نرخ‌های فعلی را با کمی اغماض می‌توان کف قیمت‌ها در بازار تهران به شمار آورد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران