به گفته فعالان بازار

برای اولین بار در چهار ماه اخیر قیمت های ورق گرم در آسیا افزایش یافت

برای اولین بار در چهار ماه اخیر قیمت های ورق گرم در آسیا افزایش یافت

قیمت های ورق گرم معامله شده در آسیا برای نخستین بار طی چهار ماه اخیر افزایش یافت . تقویت قیمت های ورق گرم در بازار داخلی چین کارخانه های این کشور را به سوی افزایش پیشنهادهای خود سوق داد .

 

به گزارش استیل پدیا، ورق گرم با ضخامت 3 میلیمتر گرید SS400  در هفته گذشته 252 تا 260 دلار FOB چین بود و این از تاریخ 7 آگوست نخستین افزایش در ارزیابی قیمت ورق گرم بوده است .  

 

کارخانه آهن و فولاد آنشان (Anshan) و بنکسی (Benxi) در شمال چین پیشنهادهای خود برای ورق گرم را به 265 دلار FOB چین افزایش دادند هرچند تاکنون هیچ معامله ای با این سطح قیمت گزارش نشده است . یک کارخانه مطرح واقع در شرق چین تمایل به فروش با قیمت 255 دلار FOB را هم دارد .

 

یک تاجر اهل شانگهای گفت: قیمت معاملات 255 تا 260 دلار FOB چین بوده است . براساس گفته های یک تاجر ویتنامی برخی از خریداران کوچک امیدوارند قیمت ها در آینده کاهش یابد و یا در 260 دلار CFR ویتنام با احتساب 8 دلار هزینه حمل با کشتی در ازای هر تن باقی بماند .

 

یک تاجر دیگر ویتنامی می گوید: این شرایط موقت است در اینجا خریداران تا موقعی که قیمت ها بالا است منتظر می مانند . این تجار معتقدند وقتی قیمت های چین بالا باشد خریداران ویتنامی محصولات ژاپن و تایوان را انتخاب می کنند .

 

قیمت های ورق گرم با ضخامت 2 میلیمتر تولید کارخانه بنکسی در حال حاضر 280 دلار و ورق گرم تولید کارخانه گئوفنگ (Guofeng) نیز 273 دلار هر دو CFR ویتنام است .

 

یک تولید کننده نورد ویتنامی گفت : کارخانه او منتظر می ماند زیرا به اندازه کافی موجودی برای تولید دارد . بهرحال اگر پیشنهادهای چین در روزهای آینده همچنان افزایشی باشد ممکن است در نهایت پذیرفته شود .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران