نمودار تاثیر چین بر معدن جهان

چشم انداز فلزات در سال 2016 به نقل از Citrine Capita

چشم انداز فلزات در سال 2016 به نقل از Citrine Capita

به گفته سیترین کپیتال (Citrine Capital Management)، رکود شدید کنونی در بهای فلزات صنعتی، در آستانه وخیم تر شدن است چرا که شرکت ها معدنی به حد کافی تولیدات خود را کم نکرده اند.

 

به گزارش استیل پدیا، پاول کرون (Paul Crone)، بنیان گذار سیترین، معتقد است می توان در 6 ماه آینده انتظار رکوردهای پایین تری را در قیمت فلزات داشت.

 
سیترین جزء معدود صندوق های تامین سرمایه است که سرپا باقی مانده اند. گالنا متالز (Galena Metals Fund)، ماه گذشته به دلیل شرایط سخت در بازار مواد معدنی تعطیل شد.

 

شرکت های معدنی تولید خود را بیشتر کرده اند زیرا قیمت همه چیز از آلومینیوم تا قلع کاهش یافته است. با کاهش تقاضا به واسطه چین، در بازار مواد معدنی اکنون عرضه از تقاضا پیشی گرفته است.

 

اندیس بورس فلزات لندن که اطلاعات مس، آلومینیوم، نیکل، روی، سرب و قلع را پیگیری می کند، اکنون در کف 6 سال اخیر قرار گرفته است و تنها در سال 2015 به میزان 27 درصد کاهش یافته است؛ بدترین عملکرد از سال 2008 تاکنون.

 

به گفته کرون، مس که امسال 27 درصد از ارزش خود را از دست داده است، ممکن است در سال 2016 به میزان 15 درصد دیگر کاهش یابد. این دیدگاه می تواند به چالش های شرکت های تولید کننده فلز سرخ همچون فریپورت مک موران (Freeport-McMoRan Inc) و کودلکوی (Codelco) شیلی بیافزاید.

 
همچنین، وی چشم انداز روی و نیکل را مثبت ارزیابی کرد و افزود: روی، در سال 2016 بهترین فرصت را ایجاد خواهد کرد و از آنجا که در نیمه دوم سال به کسری خواهد رسید، شکی وجود ندارد که قیمت این فلز افزایش خواهد یافت. تنها باید دید که رشد قیمت در چه زمانی از سال اتفاق می افتد. در خصوص نیکل، ابتدا بایستی حجم کافی از استوک پایل های این ماده مصرف شده و پس از آن قیمت نیکل نیز رو به افزایش خواهد رفت.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران