رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

بازرگانی، صنعت و اقتصاد می‌توانند سه‌قلو شوند!

بازرگانی، صنعت و اقتصاد می‌توانند سه‌قلو شوند!

وی معتقد است بخش‌های بازرگانی، صنعت و امور مربوط به وزارت اقتصاد می‌تواند در یک وزارتخانه ادغام شود.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی پورقاضی درباره مباحث مطرح شده در پیش‌ نویس برنامه ششم که پیشنهاد شده وظایف بازرگانی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی منتزع و به وزارت اقتصاد ملحق شود، گفت: ادغام شدن دو وزارتخانه با یکدیگر و تقسیم شدن یک وزارتخانه به چند وزارتخانه در گذشته سابقه داشته است.

 

تجربه نشان داده شده که اینگونه اقدامات نه به کوچک شدن دولت کمک می‌کند و نه اینکه به تغییر در سیاست‌های اقتصادی منجر می‌شود.

 

او تصریح کرد که برنامه ششم توسعه باید به اساس حرکت اقتصادی دولت بپردازد، جایی که اقتصاد کشور نیاز به آزادسازی دارد.

 

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران افزود: چنین مواردی بیشتر تغییرات شکلی در وزارتخانه‌هاست و در ماهیت تغییری ایجاد نمی‌کند. از این جهت به نظر نمی‌رسد ادغام شدن وزارتخانه‌ها یا تقسیم شدن آن‌ها تغییری در وضعیت اقتصادی ایجاد کند.

 

پورقاضی عنوان کرد:‌ در بسیاری از کشور‌های دنیا بخش صنعت، بازرگانی و امور مربوط به وزارت اقتصاد در یک وزارتخانه تجمیع است و پیشنهاد من برای تغییر در وزارتخانه‌ها این است که این سه بخش با یکدیگر ادغام شوند، چرا که بازرگانی بدون صنعت نمی‌تواند وجود داشته باشد و باید مکمل یکدیگر باشند اما با این وجود چنین مباحثی بیشتر شکلی است و مربوط به مسائل ساختاری اقتصادی نمی‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران