بازار جهانی

استراتژی کاهش بهای تولید فولاد

استراتژی کاهش بهای تولید فولاد

بهای تمام شده همواره چشم اسفندیار صنعت فولاد چه در اجرای پروژه‌ها و چه در تولید محصول به شمار می‌رود.

 

به گزارش استیل پدیا، از این‌رو، برای برون‌ رفت از این دغدغه بررسی وجود یا نبود مزیت نسبی در این صنعت امری لازم است؛ چراکه با توجه به افت جدی قیمت جهانی فولاد ضروری است که قیمت تمام شده فولاد در کشور کاهش یابد تا بازار محصولاتمان را هم در عرصه صادرات و هم در برابر واردات محصول خارجی حفظ کنیم.

 

به عقیده کارشناسان، در شرایطی که قیمت‌ها در بازارهای جهانی به علت دامپینگ چین با کاهش همراه بوده است، تولید کنندگان فولاد در ایران نتوانسته‌اند خود را با این میزان کاهش قیمت تطبیق دهند.

 

در واقع محصولات فولادی ایران اگرچه از نظر کیفیت بر تولیدات چینی ارجح است، اما به نظر می‌رسد در بعد دیگر رقابت در بازارهای جهانی، یعنی رقابت در قیمت چندان موفق نبوده‌اند. آن‌ طور که کارشناسان می‌گویند از جمله دلایلی که باعث شده فولادسازان ایرانی نتوانند هزینه تولید خود را متناسب با افت قیمت‌ها کاهش دهند، ناتوانی آنها برای کاهش هزینه‌های تولید است.

 

به اذعان فعالان این صنعت، برای انجام آن امر بسیار مهم زیرساخت‌هایی باید اصلاح شود که مهم‌ترین آنها شامل حمل‌ونقل، سود تسهیلات بانکی و انرژی است. چالش‌های مبادلات مالی بین‌المللی با اجرایی شدن برجام و فرارسیدن دوران پساتحریم رفع خواهد شد.

 

براین اساس یکی از عوامل تاثیرگذار برای افزایش رقابت‌ پذیری در صنعت فولاد در دنیای رقابتی امروز، شناسایی فاکتورهای مهم برای کاهش هزینه بهای تمام شده تولید است که این عوامل از سوی فعالان این بخش مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته است.

 

افزایش توان رقابتی در گرو مدیریت قیمت تمام‌ شده | بهرام سبحانی

چالش کمبود گندله در افزایش بهاي تمام شده | امیر مسعود هراتیان

آموزش نیروی انسانی در اولویت قرار گیرد | مرتضی آقاجانی

توجه ویژه به 9 فاکتور مهم و تاثیرگذار | علی ایزدی

زهرا مسافر-


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران