زغالسنگ 600 میلیون چینی را از فقر نجات داد

زغالسنگ 600 میلیون چینی را از فقر نجات داد

انجمن جهانی زغال سنگ اعلام کرد که اقتصاد چین با بهره گیری از زغال سنگ توانست 600 میلیون نفر را از فقر خارج کند و 99درصد از مردم این کشور را بهره مند از نیروی برق کند.

 

به گزارش استیل پدیا،‌ انجمن جهانی زغال سنگ در نشست سال 2015 این تشکل جهانی در پکن،‌ از جایگاه زغال سنگ در توسعه چین و افزایش بهره مندی مردم این کشور خبر داد.

 
به گفته بنجامین اسپورتون(Benjamin Sporton) مدیر اجرایی انجمن جهانی زغال سنگ، چین در حال حاضر نقش رهبری در فناوری کاهش آلاینده های زغال سنگ را ایفا می کند.

 

این کشور همچنین آماده  مذاکره برای مسائل آب و هوا و اعلام مشارکت در برنامه کاهش آلاینده ها است. در مذاکرات ماه آینده پاریس موضوع رشد اقتصای مستمردر سایه استفاده از مزایای مقرون به صرفه زغال سنگ، مطرح می شود به این شرط که اقداماتی قابل اعتماد وسیعی برای کاهش گازهای کربن دار انجام گیرد.

 
«مشارکت ملی برای کاهش انتشار گازهای کربن دار» چین  اعلام کرده که زغال سنگ همچنان می تواند مشارکت فعالی در تولید برق تا سال 2040 ایفا کند و بخش مهمی از سبد انرژی در دهه های آینده را در اختیار داشته باشد اما به گفته انجمن جهانی زغال سنگ این برنامه در صورتی قابل اعتماد است که چین تعهد واقعی خود را برای کاهش انتشار گازهای آلاینده نشان دهد.

 
چین برنامه ویژه 5 ساله برای کاهش انتشار آلاینده ها در فرایند تولید برق از زغال سنگ دارد این امر تنها مختص به مهار گاز دی اکسید کربن نیست بلکه برنامه ای برای کاهش هر نوع آلاینده ای که حاصل از گوگرد،‌ ازت و دیگر آلاینده ها باشد،‌ است.

 
به گفته بنجامین اسپورتون، انجمن جهانی زغال سنگ از این برنامه های چین برای تسریع در بهره برداری از زغال سنگ پشتیبانی می کند. هدف این برنامه که تسریع در بهره برداری از منابع زغال سنگ است، مشروط بر توسعه اقتصادی و کاهش فقر در این کشور است.
 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران