رشد شکننده سنگ‌آهن جهانی پس از یک هفته سقوط

رشد شکننده سنگ‌آهن جهانی پس از یک هفته سقوط

بعد از افت شدید جلسه‌های گذشته، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی در چین و سنگاپور اندکی افزایش یافت. با این حال سرمایه‌گذاران همچنان با احتیاط در مورد تقاضای این ماده خام مورد نیاز برای تولید فولاد عمل می‌کنند.

 

به گزارش استیل پدیا، تولید فولاد در چین، که نیمی از تولید دنیا محسوب می‌شود، ماه گذشته با افتی 1.6 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته مواجه شده است. بر اساس آمار منتشر شده میزان تولید از ژانویه تا نوامبر با افتی 2.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 738.4 میلیون تن رسید.

 

در عین حال بر اساس آمار دولت، تولید کارخانه‌ها به بیشترین سطح 5 ماه اخیر رسیده و آمار خرده فروشی در سال جاری بالاترین مقدار بوده است. هلن لائو، تحلیلگر شرکت مشاوره‌ای آرگونات در هنگ‌کنگ اعلام کرد: تولید صنعتی کارخانه‌های چینی و سرمایه‌ گذاری ثابت آنها در ماه نوامبر نشانه‌هایی از ثبات را در بر دارد.

 

هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی 1.8 درصدی 290.5 یوان (45 دلار) معامله شد. این در حالی بود که هفته گذشته قیمت سنگ آهن به پایین‌ترین سطح خود (282.5 یوان) رسیده بود. در بورس سنگاپور نیز سنگ‌آهن ژانویه با رشد یک درصدی 36 دلار و 80 سنت به ازای هر تن معامله شد. در معاملات آتی شانگهای، میلگرد با افزایش قیمت 0.8 درصدی معادل 1.644 یوان به ازای هر تن معامله شد.

 

دیگر کالاهای صنعتی نیز در چین با افزایش قیمت مواجه شدند. در این میان مس بعد از افت قیمت اخیر خود در معاملات امروز رشدی 2 درصدی را تجربه کرد. صعود قیمت امروز بر خلاف جو منفی حاکم بر بازار ناشی از موجودی سنگ‌آهن بالا و تقاضای در حال کاهش فولاد در چین بوده است.

 

بر اساس گزارش مرکز مشاوره‌ استیل‌هوم، میزان ذخایر سنگ‌آهن وارداتی در بنادر چین به 90.45 میلیون تن رسید که بیشترین مقدار آن از ماه می بوده است.

 

یک معامله‌گر سنگ‌آهن اعلام کرد: اوضاع بازار فیزیکی به شدت بد است. فروش فولاد ضعیف بوده و کارخانه‌ها با مشکل روبرو هستند. موجودی در بنادر به قدر کافی بوده و با نزدیک شدن به پایان سال مشکلات اعتباری کارخانه‌ها بیشتر می‌شود. امسال سال خیلی خیلی بدی بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران