محمدرضا بنی‌اسدی، مدیرعامل فولاد کاوه جنوب بیان کرد

فروش تهاتری محصولات فولادی

فروش تهاتری محصولات فولادی

وی گفت: اگر بتوان مبادله کالا به کالا را با ضمانت‌های بانکی شکل داد امید می‌رود که بتوان محصولات فولادی را از دپو خارج کرد. زیرا در صورت انبار محصولات، ضرر زیادی به تولیدکنندگان وارد می‌شود.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد رضا بنی اسدی می‌افزاید: هرچه میزان تولید محصولات فولادی کاهش یابد به همان اندازه ضرر و زیان‌ها افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل نمی‌توان تولید را کاهش داد بلکه باید تا حدی تولید داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان می‌کند: تنها چیزی که باید درشرایط کنونی انجام شود جلوگیری از انبار محصولات فولادی تا حد ممکن است اما این مسئله نیازمند بالا بردن تقاضا است و تقاضا هم زمانی بالا می‌رود که میزان نقدینگی در کشور زیاد باشد زیرا رکودی که به وجود آمده مانند این است که خونی در بدن نیست که در رگ‌ها جریان داشته باشد.

 

بنی‌اسدی اظهار می‌کند: درحال‌حاضر نقدینگی در کشور بسیار کم است از این رو کارخانه‌دارها هراس دارند بدون دریافت نقدینگی محصولات خود را به فروش برسانند ولی اگر بانک‌ها به‌ صورت مقطعی محصولات فولادی را تضمین می‌کردند شرایط برای تولید کنندگان قابل تحمل و مناسب‌تر می‌شد.

 

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب بیان می‌کند: باید هر چه سریع‌تر نقدینگی در کشور تزریق شده و شرایط اقتصادی مناسبی برای تولید کنندگان فراهم شود تا اینکه در سال‌های آینده شاهد بهتر شدن شرایط باشیم.

 

وی می‌افزاید: باید تا حدی هزینه‌های جاری مورد نیاز تولید را به واحدهای تولیدی تزریق کنند. البته درحال‌ حاضر برخی از کارخانه‌ها در تامین مواد اولیه به صورت تهاتری عمل می‌کنند اما هنوز هستند کارخانه‌های که این کار را شروع نکردند ولی لازم است این راهکار انجام شود چراکه فروش محصولات تهاتری بسیار بهتر از دپو کردن آنها است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران