نگاه شرکت SSAB سوئد

فولاد در 2016 چالش های بیشتری در راه دارد؟

فولاد در 2016 چالش های بیشتری در راه دارد؟

شرکت سوئدی SSAB که در زمینه ساخت فولاد فعالیت دارد، معتقد است در سال 2016، نیاز به فولاد در امریکا و اروپا افزایش خواهد یافت اما سودآوری این صنعت همچنان پایین باقی خواهد ماند.

 

به گزارش استیل پدیا، مدیرکل این شرکت، مارتین لیندکویست (Martin Lindqvist)، هنگام ارائه نتایج عملکرد فصلی خود اظهار کرد: اثرات منفی صادرات بیش از حد در آسیا و کاهش قیمت به علت تولید مازاد، سبب شده است که به دست آوردن نتایج رضایت بخش در این صنعت، دشوار شود.

 
او همچنین بیان کرد باوجود آنکه قراردادهای تجارت آزاد برای توسعه صنعت جهانی فولاد مثمر ثمر است، وضعیت کنونی تجارت و رقابت ناسالم، سبب شده است که وجود سیاست های حمایتی، برای بقای این صنعت در امریکا و اروپا، ضروری شود.

 
تولید فولاد خام جهان در فاصله ماه های ژانویه تا سپتامبر، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2 درصد تنزل یافته است و به حجم 1,213 میلیون تن رسیده است. درحالیکه تولید چین در این مدت 2 درصد افت داشته، تولید اروپا ثابت بوده و تولید امریکا نیز 7 درصد کاهش داشته است.

 
بنا بر اعلام SSAB، در فصل سوم سال 2015، به جهت افزایش ذخیره در میان توزیع کنندگان و حجم بالای واردات، بازار فولاد در امریکا ضعیف بوده است.

 
در اروپا، نیاز به ورق سنگین فولاد در فصل سوم کم است زیرا اغلب خریداران، در انتظار بهبود شرایط، دست به خرید و فروش نمی زنند. حجم ذخایر فولاد نیز هم در میان توزیع کنندگان و هم در میان مصرف کنندگان نهایی، در حالت تراز قرار دارد.

 
در چین، صنعت داخلی فولاد رو به بهبود نبوده و حجم زیادی از تولید مازاد فولاد این کشور، با کمک دولت، صادر شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران