بازار آهن بی‌رمق‌تر از گذشته

بازار آهن بی‌رمق‌تر از گذشته

بررسی‌ها در بازار آهن نشان می‌دهد رکودی که در این بازار از ابتدای امسال شروع شده تغییری نکرده و تا پایان سال شاهد رونقی در این بازار نخواهیم بود.

 

به گزارش استیل پدیا، برخی فعالان بازار آهن امیدوار بودند که توافق ایران با غرب در مذاکرات باعث رونق بازار آهن شود و این بازار رنگ و روی رونق به خود بگیرد اما با نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش ساخت و ساز بازار آهن هم به خواب سرد زمستانی نیز فرو می‌رود.

 

در همین زمینه، محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در خصوص وضعیت بازار آهن گفت: رکود بازار آهن و قیمت محصولات فولادی طی هفته گذشته تغییر خاصی نداشته و در هفته‌ای که گذشت می‌توان گفت که بازار آهن سردتر از گذشته بود و این بازار هیچ رمقی نداشته و به این زودی‌ها وارد رونق نخواهد شد و علت این امر هم مازاد تولید محصولات فولادی و نبود تعادل در عرضه و تقاضاست که عرضه زیاد است اما تقاضا برای محصولات فولادی بسیار پایین است.

 

آزاد بیان کرد: درفصل تابستان بازار آهن در رکود به سر برد و حالا با نزدیک شدن به فصل سرما این بازار با رکود بیشتری رو به رو خواهد شد چراکه با سرد شدن هوا ساخت و ساز ساختمان کاهش پیدا خواهد کرد.

 

او در بخشی از اظهارات خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از راه‌هایی که می‌تواند رکود بازار آهن را کمی بهبود ببخشد این است که دولت تزریق منابع به صنایع داشته باشد و طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز را راه بیندازد چون این کارها موجب می‌شود تا بازار آهن یک مقدار رمق به خود بگیرد.

 

رئیس اتحادیه‌ آهن‌ فروشان در خصوص معاملات صورت گرفته در هفته گذشته گفت: بیشترین محصولی که در هفته پیش در بازار آهن معامله شد مانند هفته‌های گذشته تیرآهن بود که به ازاری هر کیلوگرم 1580 تومان در بازار معامله شد، میلگرد نیز با قیمت هر کیلوگرم 1400 تا 1380 تومان داد و ستد شد و آهن خام به ازای هر کیلوگرم 1150 تا 1100 تومان به فروش رسید که قیمت‌ها نسبت به گذشته روند نزولی داشته و با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

 

او در مورد چشم‌انداز آینده بازار آهن تصریح کرد: تا آخر امسال بازار آهن تغییری نخواهد داشت و رونقی در بازار مشاهده نخواهد شد اما برای سال آینده اگر برنامه‌های دولت کامل شفاف شود و طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز صورت بپذیرد برای سال آینده این امید وجود دارد که رکود در بازار داخلی تمام شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران