افت قیمت فلزات با شرکت واله چه کرده است؟

افت قیمت فلزات با شرکت واله چه کرده است؟

شرکت برزیلی واله (Vale SA)، بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن و نیکل جهان، کاهشی را در درآمد فصلی خود گزارش کرده است که دلیل آن، افت قیمت سنگ آهن و از بین رفتن تاثیر تلاش های این شرکت در جهت تمرکز بر ذخایر پر عیار و کاهش هزینه است.

 

به گزارش استیل پدیا، درآمد این شرکت در فصل سوم 2015 قبل از کسر سود بهره، مالیات و هزینه های استهلاک، با افت 15 درصدی نسبت به رقم 1.88 میلیارد دلاری مدت مشابه سال پیش دست یافت.

 
واله اکنون سنگ آهن پرعیار بیشتری تولید می کند و تولیدات پر هزینه تر خود را متوقف می کند تا خود را با تولید مازاد موجود در بازار تطبیق دهد. سنگ آهن از اوج قیمت خود در سال 2011، اکنون بیش از 70 درصد از بهای خود را از دست داده است. کاهش سرعت رشد اقتصادی در چین، حاشیه سود تجارت فلزات را تحت تاثیر قرار داده است.

 
پروژه گسترش مجموعه کاراجاس (Carajas) شرکت واله در شمال برزیل، سبب کاهش بیشتر هزینه ها شده و واله را قادر می سازد سهم بیشتری از بازار سنگ آهن را دست خود داشته باشد و کاهش قیمت ها را جبران کند. به گفته واله، این پروژه اکنون 75 درصد پیش رفته است.

 
سهام شرکت واله در سائو پائولو، 0.6 درصد افزایش یافت و 14.83 رئال رسید و مجموع کاهش ارزش سهام این شرکت را در 12 ماه گذشته، به 36 درصد رساند.

 
این شرکت برزیلی، امسال هر تن تر از سنگ آهن فاین خود را به بهای 46.48 دلار به فروش رساند در حالیکه سال گذشته این رقم برابر 68.02 دلار بود. این رقم از پیش بینی بلومبرگ با بهای 45.50 دلار پیشی گرفته است.

 
به گفته شرکت واله، کاهش فروش سنگ آهن در پی مصرف کمتر فولاد در چین اتفاق افتاده است که ناشی از ضعف بازار مسکن است. چشم انداز بازار مسکن چین، رو به بهبود ارزیابی می شود و پیش بینی می شود در سال 2016 سبب احیای صنعت فولاد شود.

 
قیمت فروش نیکل نیز امسال 40 درصد کاهش یافته است و سبب کاهش 75 درصدی در شاخص ebitda این شرکت برای فلزات پایه، شده است.

 
به گفته مدیر ارشد مالی، علیرغم مواجهه شرکت واله با کاهش شدید در قیمت نیکل و مس ناشی از افت رشد اقتصادی چین، و نرخ های بسیار آشفته ارز در برزیل که موجب بالا رفتن هزینه ها در این کشور شده است، هزینه تولید این شرکت همچنان روند نزول خود را در پیش گرفته است.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران