سنگ آهن سر خود را پایین گرفت

سنگ آهن سر خود را پایین گرفت

سنگ آهن به کمترین قیمت خود از ماه جولای تاکنون رسید و پنجمین سقوط خود را طی یک هفته به ثبت رساند. دلیل کاهش قیمت سنگ آهن، افت قیمت فولاد چین بوده است که کارخانه ها را وادار به خرید کمتر سنگ آهن کرده است.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از تاجر سنگ آهنی در شانگهای، اکنون هیچ یک از کارخانه ها برای خرید عجله ای ندارند. به همین دلیل بازار سنگ آهن برای آنان که تولید کننده هستند یا به تجارت این ماده معدنی مشغولند، وضعیت مطلوبی ندارد.

 
تقریبا در تمام روزهای هفته ای که گذشت، قیمت سنگ آهن وارداتی در بنادر چین، 5 یوآن بر تن کاهش یافت و تمایلی برای خرید این ماده معدنی وجود ندارد.

 

حجم موجودی سنگ آهن در بنادر چین در روز 16 اکتبر، روی رقم 83.2 میلیون تن ایستاد.

 

شاخص قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد در بندر تیانجین چین، 1 درصد کاهش یافت و به 51.40 دلار بر تن بالغ شد. رقمی که آخرین بار در تاریخ 27 جولای گزارش شده بود.

 
سنگ آهن در فاصله روزهای یکشنبه گذشته تا پنجشنبه، 2.3 درصد از بهای خود را از دست داده است.

 
تحلیل گران ANZ، معتقدند روند نزولی قیمت سنگ آهن صادراتی در حال سرعت گرفتن است و به دلیل قیمت کم فولاد، کارخانه ها درصدد کاهش هزینه های خود هستند.

 
در این هفته فعالیت کمی در بازار سنگ آهن دیده شده است و قیمت فولاد نیز به نزول خود ادامه داده است.

 
در بورس آتی شانگهای، قیمت میلگرد برای تحویل در ژانویه 2016، به میزان 0.7 درصد کاهش یافت و به 1,795 یوآن بر تن رسید که از کف قیمت (1,788 یوآن بر تن) فاصله چشمگیری ندارد.

 
بهای سنگ آهن 62 درصد را در بندر کینگداو برابر 52.18 دلار بر تن اعلام کرده است که نسبت به رقم قبلی، از کاهش 1.16 درصدی خبر می دهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران