افزایش تولید مس در چین

افزایش تولید مس در چین

در ماه سپتامبر، تولید مس پالایش شده در چین با افزایش 2.3 درصدی نسبت به ماه قبل، به سقف 3 ماهه اخیر دست یافت. دلیل این افزایش، رشد تولید در 2 کارخانه ذوب تازه تاسیس و همچنین عرضه بیشتر ماده خام بوده است.

 

به گزارش استیل پدیا، تولید مس پالایش شده در ماه سپتامبر، به 680,235 تن رسید که از ماه ژوئن بی سابقه بوده است و از ماه آگوست با حجم تولید 664,954 تن نیز، پیشی گرفته است.

 
به گفته تحلیل گر جین روی فیوچرز (Jinrui Futures)، برخی کارخانه های ذوب این کشور به مرور تولید خود را افزایش می دهند و برخی کارخانه های قدیمی تر نیز پس از تعمیرات تابستانه، با رشد تولید همراه شده اند.

 
همین موضوع سبب شده است که علیرغم کاهش تولید برخی کارخانه ها، چین با افزایش تولید مس پالایش شده مواجه شود.

 
در ماه سپتامبر عرضه ماده معدنی خام نیز، سبب شد واردات کنسانتره مس نیز به میزان 5.2 درصد افزایش یافته و تولید مس پالایش شده را آسان تر ساخت.

 
در این میان تولید روی پالایش شده، با 1.1 درصد افزایش، در ماه سپتامبر به 536,745 تن رسید و برای دومین ماه متوالی با رشد همراه شد.

 
به دلیل سرمایه گذاری های چین در پروژه های زیر ساختی در ماه های آینده، پیش بینی می شود که نیاز این کشور به فلز روی بیشتر شود.

 
تولید آلومینیوم اولیه با کاهش 1.2 درصدی نسبت به ماه قبل روبرو شد و به 2.72 میلیون تن رسید که از ماه می کمترین رقم ثبت شده است.

 
قیمت های کم آلومینیوم، همنچنان تولید کنندگان پرهزینه تر را وادار می کند که حجم تولید خود را پایین بیاورند؛ شرکت Aluminum Corp of China خبر از تعطیلی بزرگترین تجهیزات تولید خود می دهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران