افزایش تولید خودرو در چین و کمکی مقطعی به صنعت فولاد این کشور

افزایش تولید خودرو در چین و کمکی مقطعی به صنعت فولاد این کشور

تولید و فروش وسایل نقلیه موتوری در چین در ماه قبل همچنان شاهد روندی روبه رشد بود . فعالان بازار فولاد این کشور از بهبود شرایط بازار خودرو چندان راضی نیستند آنها می گویند : این بهبود فصلی است و فقط تاحد بسیار کمی تقاضا برای محصولات تخت فولادی را حمایت می کند .

 

به گزارش استیل پدیا، اطلاعات انتشار یافته توسط انجمن خودرو سازان چین نشان می دهد : تولید و فروش وسایل نقلیه موتوری در ماه نوامبر 18 درصد افزایش داشته و به 544 , 2 میلیون دستگاه رسیده است . این آمار در مقایسه با نوامبر سال 2014 ، بیش از 18 درصد و در حدود20 درصد بوده است .  

 

برخی از تجار و کارخانه های فولاد گفته اند : سفارشات از سوی کارخانه های خودروسازی از ماه اکتبر بهبود داشته زیرا خودروسازان تولید خود را برای جوابگوئی به رشد فروش در فاصله ماههای ژانویه تا فوریه افزایش داده ا ند . تجار و کارخانه های فولاد پیش بینی کرده اند این بهبود تقاضا از سوی خودروسازان تا اواخر دسامبر و احتمالاً تا ژانویه ادامه یابد .   

 

بسیاری از منابع آگاه در بازار فولاد چین معتقدند خودروسازان این کشور هنوز چاره ای برای برون رفت از این رکود موجود در بازار خودرو را نیافته اند. آنها نگران کاهش مجدد تقاضا از سوی خودروسازان در ماه مارس هستند که بطور سنتی دوره رکود در تقاضا برای خودرو است.

 

مقامی مسؤل در یک کارخانه فولاد واقع در شرق چین گفت :  خرید ورق از سوی خودروسازان تنها بخش کوچکی از مصرف فولاد در چین را تشکیل می دهد ، گرچه او یادآور شد که سفارشات ورق این کارخانه ها  به فولادسازان اخیراً خوب بوده اما کارخانه آنها تولید ورق سرد خود را در ماه جاری کاهش داده است . او افزود: کاهش تولید ورق سرد بسیار جدی است و کارخانه آنها قصد دارد تولید ورق سرد را بیش از این هم کاهش دهد و بجای آن تولید میلگرد و مفتول را افزایش دهد که سودآوری بهتری هم دارد .

 

یک تاجر از اهالی شانگهای گفت : قیمت ورق سرد با ضخامت 1 میلیمتر گرید SPCC در این شهر افزایش داشته، و به 400 , 2 یوآن (373 دلار) رسید که 150 یوآن نسبت به اوایل هفته گذشته افزایش داشته است . او عقیده دارد این افزایش قیمت ها بیشتر بدلیل کاهش سطح موجودی ورق سرد در شانگهای بوده است در حالیکه با وجود قیمت های فعلی همچنان تولید ورق سرد برای کارخانه های فولاد زیان آور است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران